احداث پردیس بزرگ سینمایی مراغه اولویت اصلی حوزه هنری در آذربایجان شرقی است

مدیرعامل موسسه بهمن سبز حوزه هنری کشور از احداث پردیس سینمایی شهرستان مراغه پس از اتمام پروژه بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن تبریز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، سیدمصطفی حسینی با اشاره به پروژه بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن تبریز اظهار کرد: بحث اولیه و مهندسی این پروژه به پایان رسیده و عملیات بازسازی آن وارد فاز دوم خود شده است.

وی افزود: این پردیس سینمایی، پس از بازسازی به ۷ سالن با ظرفیت های مختلف از ۸۰ نفره تا ۶۰۰ نفره به عنوان بزرگترین پردیس فرهنگی سینمایی شمالغرب کشور مطرح خواهد بود؛ نخستین سالن ویژه کودکان و نوجوانان شمالغرب کشور نیز در این پردیس فرهنگی سینمایی احداث می شود و علاوه بر سالن های سینمایی، سالن های فرهنگی از جمله پلاتوی تخصصی نیز از دیگر طرح های این پردیس است.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز حوزه هنری در ادامه اظهار کرد: عملیات بازسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز از آذرماه سال گذشته کار خود را به صورت جدی ادامه می دهد که امیدواریم این پروژه تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حسینی در ادامه با اشاره به اولویت های حوزه هنری در بازسازی سینماهای استان اظهار کرد: پس از اتمام پروژه بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن تبریز، احداث و بازسازی سینماهای شهرستان مراغه، سراب و مرند در اولویت های کاری موسسه بهمن سبز حوزه هنری کشور قرار دارد و همچنین امیدواریم با همکاری منطقه آزاد ارس، یک پردیس فرهنگی سینمایی نیز در این منطقه احداث کنیم.

وی با اشاره به احداث پردیس بزرگ سینمایی در شهرستان مراغه تصریح کرد: حوزه هنری کشوز مصمم به ساخت پردیس فرهنگی سینمایی در این شهرستان است و این مسئله را به صورت جدی پیگیری می کند.

وی همچنین ادامه داد: شهرستان مراغه با تاریخ و تمدن منحصر بفرد خود نیازمند یک پردیس بزرگ فرهنگی و سینمایی است و برای ایجاد یک مرکز بزرگ فرهنگی سینمایی در این شهر، باید مسئولین این شهرستان نیز اهتمام و مشارکت جدی داشته باشند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا