بازسازی پردیس ۲۹ بهمن تبریز تحول بزرگی در سینماهای آذربایجان شرقی ایجاد می کند

مدیرعامل موسسه بهمن سبز حوزه هنری کشور از روند بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن تبریز بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، سیدمصطفی حسینی، مدیرعامل موسسه بهمن سبز حوزه هنری کشور با حضور در کلانشهر تبریز از روند بازسازی «سینما ۲۹ بهمن تبریز» و اقدامات صورت گرفته در این خصوص بازدید کرد.

وی ضمن اطلاع از وضعیت بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن و حضور در بخش‌های مختلف این سینما، بر شروع به کار مجدد این فضای فرهنگی و هنری و ارائه خدمات استاندارد سینمایی برای مردم و علاقمندان این هنر در آینده‌ای نزدیک تاکید کرد.

سید مصطفی حسینی طی نشستی با رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی اظهار کرد: بر اساس طرح های ارائه شده جهت بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن با هفت سالن مجهز، امیدوارم مردم تبریز از سینماهای مجهز با سیستم های صوتی و تصویری به‌روز تا سال آینده بهره‌مند شوند که در این راستا موسسه بهمن سبز حوزه هنری به غیر از بازسازی سینماهای موجود در این شهرستان توان تاسیس سینما های جدید و پیشرفته در اماکن تجاری این شهر را نیز دارد.

در ادامه این نشست، سیدمحمدحسین بلاغی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز به توجه ویژه موسسه بهمن سبز به بازسازی سینماهای استان اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی از استان های پیشتاز در عرصه سینماداری کشور است که توجه به حفظ و توسعه این اماکن مهم و تاثیرگذار فرهنگی ضروری است.

پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن تبریز که متعلق به حوزه هنری استان است، پس از پایان عملیات بازسازی، به عنوان بزرگترین پردیس فرهنگی سینمایی شمالغرب کشور در مرکز شهر تبریز مطرح خواهد شد.

این سینما که پیش از این، دارای دو سالن سینمایی بود؛ پس از بازسازی به ۷ سالن با ظرفیت های مختلف از ۸۰ نفره تا ۶۰۰ نفره در مجموع بیش از یک هزار صندلی افزایش خواهد یافت که در سطح شمالغرب کشور به عنوان بزرگترین پردیس فرهنگی سینمایی مطرح خواهد بود.

گفتنی است، پروژه بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی ۲۹ بهمن تبریز از آذرماه سال گذشته کار خود را آغاز کرده است. پیش از این نیز، عملیات بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز در سال ۱۳۹۴ توسط حوزه هنری استان آغاز شده بود که این پروژه در طول سه سال با ۳ میلیارد تومان اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا