مدیرعامل تراکتور: شروع لیگ به باشگاه‌ها و تیم ملی آسیب می‌زند

مدیرعامل باشگاه تراکتور گفت: این باشگاه پیامدهای ناشی از تعطیلی مسابقات همچون پرداخت حق و حقوق بازیکنان را می‌پذیرد اما نباید فراموش کرد که شروع تمرینات و پیگیری مسابقات به باشگاه‌ها و تیم‌ملی آسیب خواهد زد.

میر معصوم سهرابی در گفت‌ و گویی اظهار کرد: ما بارها به‌صورت رسمی و غیررسمی مخالفت خود را با شروع تمرینات و پیگیری مسابقات در این شرایط اعلام کرده‌ایم،  اما با توجه به اینکه تابع مقررات هستیم، تمرینات را آغاز کرده و با قدرت در مسابقات شرکت می‌کنیم.

وی افزود: طوری نشان داده می‌شود که باشگاه‌های مخالف شروع مسابقات، مقصر هستند این در حالی است که لیگ های هلند و ایتالیا که مجوز آغاز تمرینات را صادر کرده بودند دوباره تعطیل شد.

سهرابی گفت: نباید از جلسه‌ ستاد مبارزه با کرونا برداشت اشتباه داشته‌ باشیم؛  بر اساس نتایج آن جلسه، شروع مسابقات تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فیفا و ستاد مبارزه با کرونا امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به زمان مشخص شده برای آغاز تمرینات و مسابقات، اظهار کرد: کجای دنیا تیمی که ۷۵ روز استراحت کرده، با یک ماه تمرین به آمادگی می‌رسد؟ مخالفت مان با شروع مسابقات، به‌خاطر همین کمبود وقت است؛  همین عدم آمادگی تیم‌ها باعث شد که بوندسلیگای آلمان تنها در هفته اول، ۶ مصدوم داشته باشد.

مدیرعامل باشگاه تراکتور با اعلام اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت، نشاط جامعه، سلامتی و درآمد، اهداف برگزاری مسابقات فوتبال در کل دنیاست، گفت: همه می‌دانیم که فوتبال در کشورمان درآمدزا نبوده و باشگاه‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت، نشاط جامعه و سلامتی، متحمل هزینه‌ می‌شوند که در صورت برگزاری مسابقات در شرایط کنونی کرونا و بدون حضور هواداران، نه تنها اوقات فراغت غنی‌سازی نشده و نشاطی ایجاد نمی شود بلکه سلامت بازیکنان نیز به‌دلیل کرونا و فشردگی مسابقات به‌خطر می‌افتد.

سهرابی در تشریح پیشنهاد برگزاری مسابقات پلی استیشن، گفت: یکی از اعضای فدراسیون فوتبال طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که هدف از برگزاری مسابقات، خانه‌نشینی مردم و تماشای بازی‌ها جهت مصون ماندن از کروناست که بنده در پاسخ به این سخنان، گفتم اگر هدف این است، ‌ بهتر است بازی‌های رایانه‌ای با نام تیم‌ها یا بازیکنان،  برگزار کنید تا مردم در خانه بنشینند.

وی با طرح اینکه مزایا و دلیل برگزاری مسابقات چیست؟  افزود: کاش جلسه‌ای با حضور نمایندگان ۱۶ تیم لیگ برتری برگزار می‌شد تا در آن جلسه خواسته های باشگاه ها نیز استماع می شد.

رییس سازمان لیگ فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌ها زمان رسمی شروع مسابقات در لیگ‌های مختلف را اعلام کرد که براساس آن لیگ برتر با انجام دیدار معوقه استقلال و فولاد خوزستان در ۲۹ خرداد و زمان شروع هفتگی از دوم تیر به صورت رسمی آغاز می‌شود.

تیم تراکتور با ۳۶ امتیاز در رده سوم جدول لیگ برتر فوتبال قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا