برگزاری اولین گردهمایی مجازی روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی

اولین گردهمایی مجازی روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی با حضور دکتر اسلامی وزیر راه و شهرسازی، دکتر نوروزپور دبیر شورای عالی اطلاع رسانی ریاست جمهوی، دکتر بی نیاز رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی در تهران و علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه‌و شهرسازی استان اصفهان به همراه حسن کحال زاده رئیس اداره‌ارتباطات‌و اطلاع رسانی این اداره کل در استان اصفهان به نمایندگی از طرف ادارات ارتباطات استان های کشور تشکیل شد.

به گزارش  ارک خبر، این جلسه ظهر امروز بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و مباحث و مشکلات پیرامون ارتباطات‌و اطلاع رسانی راه و شهرسازی در سطح کشور مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.   در این جلسه علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، ضمن قدردانی از برگزاری این جلسات اظهار کرد:اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان اصفهان  یکی از دستگاه‌هایی است که تاثیر به سزایی در فرآیند توسعه عمرانی و اقتصادی استان دارد. و با توجه به گستردگی استان اصفهان و سطح بالای خدمات این اداره کل در حوزه های مختلف مسکن، راهداری، هوافضا، فرودگاه، راه‌آهن به ویژه بحث‌های اطلاع‌رسانی راجب پروژه‌های زیرساختی و عمرانی همچنین مباحثی که در حوزه ی وزارت راه‌وشهرسازی بر عهده ی این اداره کل گذاشته شده است لازم است اطلاع رسانی سریع، دقیق و به موقع انجام پذیرد.

وی افزود آنچه در پی این دسته از مباحث  می آید، حاصل تلاشی است که همکارانم در حوزه‌ی روابط‌عمومی این اداره‌کل درجهت یاری رساندن به مجموعه برای ارتقای کیفی و کمّی  آن از طریق اطلاع رسانی، پاسخگویی به سوالات و مراجعات، جلب رضایت و تکریم ارباب‌رجوع، استفاده از نظرها و پیشنهادهای مردم از طریق سنجش افکار عمومی، در بعد برون سازمانی و درون سازمانی بوده است. و مفتخریم که در سال گذشته حوزه‌ی روابط عمومی این اداره کل توانست براساس برنامه ای مدون روابط عمومی بر مبنای سایبر را در اداره‌کل راه‌و‌شهرسازی استان پیاده‌سازی نماید.

حسن کحال زاده رئیس اداره ارتباطات‌و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان در این جلسه از پیام حمایتی و محبت‌آمیز وزیر راه‌وشهرسازی به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی که سبب ایجاد انرژی مضاعفی در همکاران این حوزه شد تشکر و قدردانی نمود و اذعان داشت: با عنایت به شرایط حاکم و بحران‌های پی در پی درکشور و برابر سیاست‌گذاری‌های ابلاغی از سوی آن وزارت که بیانگر الکترونیکی و سایبری شدن روابط‌عمومی ها بود، ضروری است دولت‌الکترونیک در وزارت راه‌وشهرسازی بصورت کامل اجرا شود تا بتوان دوران پساکرونایی را نیز مدیریت نمود و ارتباطات الکترونیکی برای تمامی اقشار که با وزارت راه‌وشهرسازی سروکار دارند از طریق پورتال ها به راحتی امکان‌پذیر شود.

وی افزود در پرتو این امر روابط‌عمومی‌ها با سرعت بسیار بالایی به روابط‌عمومی تحلیل‌گر بر مبنای سایبر تبدیل و با روابط‌عمومی سنتی خداحافظی می شود.  رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی این اداره کل با بیان اینکه طی گفتگو با همکاران این حوزه در سایر استان‌ها، این نتیجه حاصل شد که اجرای روابط‌عمومی تحلیل‌گر نیازمند سه عامل است عنوان کرد: نخستین عامل جهت ایجاد روابط عمومی تحلیل‌گر، تشکیل کارگروه توسعه خدمات الکترونیکی با هدف احصاءفرآیندها و با عضویت روابط‌عمومی، حراست، فاوا، توسعه منابع است که این مهم نیازمند دستور مقام عالی وزارت است.

وی تخصیص و اعتبار ویژه برای تامین تجهیزات مورد نیاز را دومین عامل بیان کرد و گفت اعتبار اختصاصی ادارات اطلاع رسانی، از محل اعتبارات جاری است که با توجه به ناچیز بودن این مبلغ جوابگوی سایبری شدن روابط‌عمومی نیست.

کحال‌زاده عامل سوم در ایجاد روابط عمومی تحلیل گر بر مبنای سایبر را برخورداری از نیروی متخصص، فعال و نوین گرا دانست و گفت: استان‌های اصفهان، شیراز، خراسان و … بعنوان کلان شهراز نظر چارت تشکیلاتی و تعداد نیروی روابط عمومی با سایر استان‌های کشور که کوچکتر بوده و جمعیت کمتری دارند یکسان دیده شده است. که همین امر مشکلاتی را جهت سرعت بخشیدن به امور ایجاد نموده است. قسمت پیوست‌ها

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا