امسال ۱۵۰۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید باز می‌گردد

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: امسال برنامه‌ریزی شده تا یک هزار و ۵۰۰ واحد راکد به چرخه تولید بازگردد که سهم آذربایجان‌شرقی از آنها ۹۰ واحد است.

محسن صالحی نیا، روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شهرک سرمایه گذاری خارجی در تبریز در گفت ‌و گو با خبرنگاران افزود: در سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی راکد در سطح کشور به چرخه تولید برگشته است.

وی با بیان این‌که مهمترین اهداف وزارت صمت در سال جاری بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید است، اظهار داشت: در زمان کنونی حدود ۴۵ هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور در حال فعالیت بوده که از این تعداد، ۲۲ درصد یعنی ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی راکد است.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: روز گذشته در جلسه‌ای با حضور استاندار آذربایجان شرقی بحث شرکت‌ سرمایه گذاری خارجی و شهرک صنعتی بعثت مورد بررسی قرار گرفته و طی مکاتباتی مقرر شد تا مشکلات آن‌ها در دستور کار قرار گیرد و سرمایه گذاری خوبی از نظر تولیدات صادرات محور و تولیدات باکیفیت انجام شود.

صالحی نیا، با بیان این‌که بخش زیادی از مشکل برق واحدهای صنعتی به‌ زودی با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نیرو مرتفع می‌شود، ادامه داد: یکی از اقدامات اساسی که در آذربایجان شرقی نیز انجام شده، ایجاد زیرساخت‌های برق و توسعه آن‌ها بوده و یک برنامه مشخص ۳ ساله برای این موضوع تدوین شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا