رسانه‌ها می‌توانند از فرصت امهال حق بیمه کارفرمایی استفاده کنند

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: مراکز و مجتمع‌های هنری و رسانه‌ای نیز جزو مشاغلی هستند که می‌توانند از امهال حق بیمه سهم کارفرمایی در دوران شیوع کرونا در سه ماه استفاده کنند.

مهرداد قریب افزود: بر اساس مصوبه هیأت وزیران در اسفندماه سال گذشته و به منظور حمایت از کسب و کارهایی که در اثر شیوع کرونا بیشترین آسیب را دیدند، ۱۰ عنوان شغلی از فرصت امهال حق بیمه سهم کارفرمایی در ماه‌های اسفند و فروردین و اردیبهشت بهره مند شدند که این موضوع به اطلاع کارفرمایان و صاحبان کارگاه‌ها رسید.

وی گفت: در مصوبه دیگری که یازدهم فروردین از سوی هیأت محترم وزیران صادر شد فعالیت‌ها و مشاغل جدیدی معرفی شدند که آنها بتوانند از فرصت امهال حق بیمه سهم کارفرمایی برخوردار شوند که شامل موزه‌ها، دفاتر زیارتی، باشگاه‌های ورزشی و تفریحی، مراکز هنری و رسانه‌ای، مؤسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی اعم از آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه‌ها هستند.

قریب تصریح کرد: مشاغل مذکور مشمول مقررات امهال ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرمایی اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت سال ۹۹ قرار گرفته‌اند و این موضوع به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ و عملیاتی شد.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: فعالیت واحدهایی که منطبق با عناوین مذکور است، می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده برخوردار شوند و نسبت به تعیین تکلیف ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرمایی ماه‌های مورد اشاره در تیر ۹۹ اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا