افزایش ۲۶ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

شریعتمداری از صدور احکام بازنشستگان تأمین اجتماعی بر مبنای افزایش ۲۶ درصدی حداقل حقوق در تیر ماه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌‌وگو‌ی تلفنی با شبکه خبر درباره حقوق سال ۹۹ بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: احکام بازنشستگان تأمین اجتماعی برمبنای ۲۶ درصد افزایش حداقل مزد و نیز تسری به سایر سطوح برمبنای ۱۵ درصد به اضافه عدد ثابت حدود ۱۶۴ هزار تومان برای تیر ماه صادر می‌شود.

شریعتمداری افزود: با تأمل و تدبیری که بنا به خواست کانون بازنشستگان و پیشکسوتان صورت گرفت، مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پس از تصمیم شورای عالی کار برای حداقل مزد و مزد سایر سطوح تنظیم شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در ادامه این مسیر با تصویب هیئت امنای تأمین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی برای افزایش سایر آیتم‌های مزدی نظیر خواربار و مسکن و … تصمیمات جدیدی گرفته خواهد شد.

شریعتمداری گفت: بدون توجه به مسئله همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که به طور موازی در دولت در حال پیگیری است، متناسب با توان منابع صندوق که متعلق به خود بیمه گزاران عزیز است، اقدام می‌شود.

وی افزود: در هر صورت مصر هستیم تا حداقل حقوق حداقل بگیران تأمین اجتماعی به حداقل حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نزدیک و حتی الامکان در سطوح مشابه منطبق شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا