آزادی ۱۳۰ نفر از زندانیان مالی اصفهان

در سه ماهه اول سال جاری نیز، ۱۳۰ نفر زندانی مالی آزاد شدند که مبلغ بدهی آن‌ها ۳۲‌ میلیارد تومان بود

به گزارش ارک خبر، محمدرضا حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد،  اظهار داشت:سال گذشته یکی از بخش های بحرانی در استان، محاکم تجدیدنظر بود که در جهت حل این معضل ۷ شعبه به شعب فعال تجدید نظر اضافه شد که  از این ۷ شعبه، ۳ شعبه در مرکز استان و ۴ شعبه در کاشان فعال شد.

 رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود:طی سه ماه گذشته ۱۵ هزار و ۵۷۶ فقره پرونده جدید داشتیم، در مجموع یک سال گذشته نیز ۸۲ هزار ۵۵۰ پرونده وارده در کل شعب داشتیم؛ همچنین تا اول خردادماه ۹۰ هزار و ۲۲۲ پرونده مختومه و ۷ هزار و ۸۹۵ پرونده موجودی در دست بررسی داریم که این آمار کاهش محسوسی داشته است.

حبیبی افزود: مجموع پرونده‌های وارده به مراکز و دادگاه‌های دادگستری استان اصفهان، ۵۳۴ هزار و ۴۷۳ پرونده بود که از این تعداد، ۵۳۴ هزار و ۴۶ پرونده مختومه شده است تا در مجموع ۴۲۶ پرونده اضافه شده باشد که این میزان اصلا نگران کننده نیست‌.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان داشت: طی یک سال گذشته ۳۳۰ هزار و ۴۱۹ پرونده وارده داشتیم که ۳۲۳ هزار ۱۴۰ مورد آن مختومه شده و در مجموع ۷ هزار و ۲۷۹ فقره اضافه شده است.

وی با اشاره به عملکرد قابل تحسین شوراهای حل اختلاف استان اصفهان اعلام کرد: طی یک سال گذشته ۲۲۹ هزار و ۸۷۳ فقره پرونده وارده داشتیم که از این تعداد ۲۳۷ هزار و ۴۸۸ مورد مختومه شده است و بر اساس کاهش موجودی پرونده رتبه اول را در کشور کسب کردیم و خوشبختانه ۳۱.۹ درصد از پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شد‌.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: طی یکسال اخیر در استان اصفهان ۱۸۹ هزار و ۳۹۸ پرونده وارده داشتیم که از این تعداد ۱۸۹ هزار و ۹۰۹ مورد مختومه شده است و این آمار نشان می‌دهد که ۵۰۷ فقره کاهش موجودی داشتیم.

حبیبی یکی از مسائل مهم که از رویکردهای رئیس قوه قضائیه نیز است را کاهش جمعیت کیفری زندان ها برشمرد و افزود: در طول یک سال گذشته تلاش های خوبی در این زمینه صورت گرفت، همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا بیش از ۷ هزار نفر از زندانیان استان به مرخصی اعزام شده و مرخصی آنها در چند مرحله تمدید شد، ضمن اینکه تلاش شد تعداد زندانیان مالی به حداقل برسند.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۷۴۴ نفر زندانی آزاد شدند که در مجموع ۱۱۸ میلیارد تومان بدهی داشتند، خیرین ۷۰ میلیارد از این مبلغ را رضایت گرفتند و بقیه این مبلغ از کمک‌های خود خیرین یا تسهیلات قرض‌الحسنه تأمین شد

وی اعلام کرد: در سه ماهه اول سال جاری نیز، ۱۳۰ نفر زندانی مالی آزاد شدند که مبلغ بدهی آن‌ها ۳۲‌ میلیارد تومان بود که ۲۲ میلیارد از آن را رضایت گرفته و مابقی کمک های مردمی بوده است

درادامه این نشست دادستان عمومی و انقلاب اصفهان افزود: برای اولین بار دادستانی اصفهان وارد مسأله احتکار خودرو شد و تعدادی خودروی صفر کیلومتر را در پارکینگ‌ها شناسایی و توقیف کرد؛ در حوزه مبارزه با جرایم مالی ۹ پرونده اختلاس به ارزش‌ ۲۷۰ میلیارد ریال در دست بررسی داریم؛ هفت فقره تسهیلات بانکی غیر مجاز به میزان ۱۹۲۹ میلیارد ریال داریم.

اصفهانی بیان داشت: ۲۰ پرونده اخلال در نظام اقتصادی نیز به ارزش هزار میلیارد تومان در دست بررسی است، همچنین چهار فقره فرار مالیاتی به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال رسیدگی خواهد شد؛ در زمینه مبارزه با قاچاق کالا ۱۵۹۷ میلیارد ریال در حال بررسی است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در خصوص کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان اصفهان گفت: با بررسی‌های صورت گرفته برای ۲۸۰ فقره پرونده قرار منع تعقیب صادر شده، ۳۵ مورد آزادی مشروط اتفاق افتاده و برای ۳۰ زندانی نیز پابند الکترونیک استفاده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا