استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در اتوبوس‌ها الزامی است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: برای تضمین سلامت شخصی و عمومی، استفاده مسافران از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی الزامی است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: برای تضمین سلامت شخصی و عمومی، استفاده مسافران از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی الزامی است.

ایمان غنی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به شیوع بالای کرونا در روزهای اخیر، افزود: جهت سهولت امر در تمامی کیوسک های شارژ و فروش کارت بلیت در مسیر تندرو و  پایانه ها ماسک با قیمت مصوب عرضه می شود تا مسافران در هنگام سوار شدن آن را تهیه و استفاده کنند.

وی با تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی در اتوبوس اظهار داشت: از شهروندان که صاحبان اصلی ناوگان عمومی هستند انتظار می رود تا ضمن نظارت کافی بر عملکرد این شرکت و احترام به سلامتی خود و همشهریان، پروتکل های ابلاغی ستاد کرونا را رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه همچنین از شهروندان خواست با پرداخت کرایه با استفاده از کارت بلیت شخصی از صندلی های مشخص شده در داخل اتوبوس استفاده کنند و به هیچ وجه به صورت مسافر ایستاده سوار اتوبوس نشوند و در صورت نبود ظرفیت منتظر اتوبوس بعدی باشند یا از سایر روش های حمل و نقل برای انجام سفرهای درونشهری خود استفاده کنند.

غنی زاده، با اشاره به اعطای بسته های کمک معیشتی به کارکنانی که در طول مدت بیماری کرونا بیکار شده بودند، ادامه داد: با توجه به تعطیلی ۴۵ روزه خدمات اتوبوسرانی، به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و با حمایت شورا،  شهرداری و فرمانداری تبریز و کمک خیران،  ۵ میلیون ریال به صورت بلاعوض به کارگران مسیر تندرو اختصاص یافته و در روزهای گذشته به حساب آنان واریز شده است.

وی یادآوری کرد: در سالجاری با حمایت های شورای و شهردار تبریز نگاه جدی به هوشمندسازی و مدیریت سفر (BMS) شده است به طوری که ضمن تکمیل نواقص پروژه های قبلی، در صدد طراحی اپلیکیشن موبایلی به منظور مدیریت سفر همشهریان از طریق اطلاع رسانی ایستگاه ها، اعلام آنلاین زمان رسیدن اتوبوس به هر ایستگاه و نیز پیشنهاد مدهای دیگر حمل و نقل به شهروند برای انتخاب و انجام سفرهای درونشهری هستیم که امید است با اختصاص اعتبار لازم تا پایان سالجاری این امر عملیاتی و در دسترس شهروندان قرار گیرد.

غنی زاده بر لزوم همکاری شهروندان در خصوص رعایت موارد بهداشتی و دستورالعمل های مربوطه برای استمرار خدمات اتوبوسرانی تاکید کرد و افزود: مسافران می توانند هرگونه نظر انتقاد و پیشنهادات خود در خصوص خدمات ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه را با سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز و همچنین سامانه پیام کوتاه شرکت واحد ۳۰۰۰۵۷۰۵۵۵ اطلاع رسانی کنند.

شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با داشتن بیش از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس تا پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه ۸۰۰ هزار نفر از شهروندان را جا به جا می کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا