فروشندگان لوازم خانگی ملزم به درج کد و قیمت هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اعلام کرد: از امروز تمامی فروشندگان لوزام خانگی ملزم به درج کد و قیمت بر روی کالاهای خود هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اعلام کرد: از امروز تمامی فروشندگان لوزام خانگی ملزم به درج کد و قیمت بر روی کالاهای خود هستند.

حبیب امین زاده روز یکشنبه در جلسه کارگروه حمایت از تولید استان با تاکید بر اینکه لوازم خانگی بدون شناسه و درج قیمت قاچاق محسوب می شوند، افزود: برای ساماندهی التهاب بازار لوازم خانگی تمام تولیدات آذربایجان شرقی در زمینه لوازم خانگی دارای بارکد ۱۳ رقمی برای تعیین تاریخ تولید و اصالت کالا شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قیمت کالاها از طریق تولید کننده ها در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است، خریداران می توانند با نصب اپلیکیشن و کد ستاره ۴ ستاره ۷۷۷۷ مربع از اصالت کالا قیمت مصوب کالا در سطح عرضه و ضمانت آن آگاهی یابند.

امین زاده با تأکید بر ضرورت اخذ کدشناسه کالاهای مشمول که از اواخر سال گذشته اجرایی می شود، شفافیت در سطح عرضه، خدمات پس از فروش کالا، حمایت از اشتغال پایدار، استعلام اصالت کالا و اخذ حقوق دولتی را از دیگر موارد مهم در راستای مبارزه با قاچاق کالا دانست.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده در حوزه ثبت کالاها در سامانه، از کاهش آمار انبارهای درصف انتظار از ۲۹ هزار واحد در سال های گذشته به ۵۰۰ واحد خبر داد و ادامه داد: ورود و خروج کالاها به انبارها از نظر کیفی، کمی و ارزش ریالی تحت نظارت و کنترل کامل رصد می شود و بر اساس دستوالعمل های ابلاغی پایش ۱۱ قلم کالای مشمول ثبت در سامانه جامع انبارها در دستورکار قرار گرفته است.

امین زاده از کسب رتبه اول کشوری توسط آذربایجان شرقی در زمینه ثبت حواله کالا در سامانه جامع انبارها خبر داد و گفت: اخذ شناسه کالا برای لوازم خانگی برقی، البسه و پوشاک و کیف و کفش الزامی بوده و با تعامل کامل با انجمن لوازم خانگی استان ۷۲۹ کدشناسه برای ۵۳ واحد تولیدکننده در این حوزه و ۱۴ مرجع توزیعی دارای برند رسمی صادر و قیمت کالاها نیز در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است.

وی قیمت رقابتی، کیفیت رقابتی و زمان عرضه مطلوب را از شاخص های اساسی در تولید و اشتغال برشمرد و افزود: سازمان صمت آذربایجان شرقی از تولید کنندگان صنعت کیف و کفش و البسه و پوشاک به عنوان صنایع برتر استان در زمینه ایجاد اشتغال و تولید همواره حمایت خواهد کرد و در این راستا به منظور پیشگیری از جعل برند و برخورد با سوء استفاده کنندگان از نام و برند کفش تبریز اقدامات حمایتی نظیر تأمین مواد اولیه و صدور کد شناسه کالا برای محصولات تولیدی را تداوم خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا