فعالیت نخستین کافه‌باغ بوم‌گردی کودک آذربایجان‌شرقی در مراغه

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه مراغه از آغاز فعالیت نخستین کافه‌باغ بوم‌گردی کودک آذربایجان‌شرقی در این شهرستان خبر داد.

حکیمه انتظاری روز چهارشنبه در بازدید از  این کافه باغ در روستای نوا شهرستان مراغه گفت: این مجموعه با هدف آموزش و ارایه روش های نوین در اصلاح اختلالات یادگیری، در زمین باغی به مساحت ۷۰۰ متر مربع با همیاری انجمن خیریه مولا امیرالمومنین (ع) مراغه و با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان آغاز به فعالیت کرده است.
وی افزود: آپارتمان نشینی و دوری از طبیعت از جمله مواردی است که موجب بروز بسیاری از اختلالات در کودکان شده است و مجموعه هایی همانند کافه باغ بوم گردی کودک ظرفیت مناسبی برای برون رفت کودکان و خانواده ها از مشکلات یادگیری کودکان است.
انتظاری گفت: در کنار محیط طبیعی در این مجموعه سعی شده تا کودکان را با اهمیت صنایع دستی و میراث فرهنگی و گردشگری منطقه آشنا شوند.
وی ادامه داد: ایجاد فضای مناسب کار از جمله سفال گری، نجاری و گلیم بافی در راستای آشنایی کودکان با فرهنگ و هویت تاریخی از دیگر مزایای این مجموعه است.


معاون فرماندار مراغه به فواید کافه باغ بوم گردی کودک مراغه اشاره کرد و گفت: رشد همه جانبه کودکان ( مهارت های شناختی، حرکتی، اجتماعی و عاطفی )، آشنایی عملی با صنایع دستی و ارزشمندی آن، آشنایی با شیوه های صحیح گردشگری در طبیعت، سلامت روانی و فیزیکی کودکان، پرورش نسل عاشق و حامی محیط زیست، آشنایی با مخلوقات خداوند و درک اهمیت و ارزش آن ها، یادگیری عمیق مطالب درسی مرتبط با گیاهان و جانوران و مشارکت و کار گروهی به معنای واقعی از مهمترین فواید این مجموعه تخصصی است.
انتظاری گفت: در این مجموعه همچنین بخش های کشاورزی، باغبانی، گلخانه، شن درمانی، حیوانات اهلی، پخت نان و مسیر تعادل( هماهنگی اعضای بدن)، کلبه چوبی و انواع بازی های جذاب بومی و محلی راه اندازی شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا