آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در شاخص‌های کیفی و کمی رشد چشمگیری داشت

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی اعلام کرد عملکرد این مجموعه در دولت های یازدهم و دوازدهم در شاخص‌های کمی و کیفی، رشد چشمگیری داشته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی اعلام کرد عملکرد این مجموعه در دولت های یازدهم و دوازدهم در شاخص‌های کمی و کیفی، رشد چشمگیری داشته است.

عاشور اکرمی روز سه شبنه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امتحانات پایه دوازدهم به دلیل اهمیت و تاثیر آن در آزمون ورودی دانشگاه ها (کنکور) با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضوری در مدارس آذربایجان شرقی در حال برگزاری است.

وی افزود: با توجه به اینکه سلامت دانش آموزان اولویت نخست ما در برگزاری امتحانات پایه دوازدهم است، مسوولان حوزه نهایت تلاش خود را برای رعایت پروتکل های بهداشتی به کار می برند.

وی ادامه داد: دانش آموزان نیز با استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در جلسات امتحان در سالن های ورزشی حاضر می شوند. سالن محل برگزاری امتحانات نیز قبل و بعد از برگزاری ضدعفونی و گندزدایی می شوند.

اکرمی با بیان اینکه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به جد در حال اجرای سند بنیادین تحول آموزش و پرورش است، گفت: در سال ۱۳۹۲ متوسط قبولی پایه نهایی ( دوازدهم) دانش آموزان استان در همه رشته های تحصیلی ۸۱.۸۳ درصد و کشور ۸۲ درصد بود.

وی تشریح کرد: اما بر اساس برنامه ریزی های که در آموزش و پرورش استان انجام گرفت، اکنون متوسط قبولی دانش آموزان در امتحانات نهایی پایه دوازدهم در همه رشته ها به ۸۵.۴۵ درصد افزایش یافته  در حالی که متوسط کشوری ۸۴.۷ درصد است؛ وزیر آموزش و پرورش نیز در نامه ای کتبی از عملکرد استان در این زمینه تقدیر کرده اند.

وی با اشاره به اینکه متوسط نمرات دانش آموزان پایه نهایی آذربایجان شرقی نیز با ۱۲.۷۲ درصد از متوسط کشوری با ۱۲.۶ بالاتر است، گفت: این تفاوت خود را در ارتقای تعداد قبولین آزمون ورودی دانشگاه ها از نظر کمی و کیفی نشان می دهد، زیرا نمرات پایه نهایی تاثیر ۳۰ درصدی در قبولی کنکور دارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار کرد: آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۲ در تعداد قبولین رشته ریاضی در دانشگاه ها رتبه دوازدهم کشور را داشت که این رقم در سال گذشته به رتبه سوم ارتقا یافت.

وی گفت: آذربایجان شرقی در تعداد قبولین رشته تجربی کنکور نیز از رتبه نهم در سال ۱۳۹۲ به رتبه هشتم در سال گذشته صعود کرده است.

وی افزود: عملکرد آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در رشته علوم انسانی نیز از رتبه نهم در سال ۳۹۲ به یازدهم در سال گذشته کاهش یافته است.

وی با اشاره به نقش معلمان، مدیران مدارس و کارکنان ادارات و نواحی آموزش و پرورش در رشد کیفی عملکرد آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سال های گذشته گفت: در سال ۱۳۹۲ آذربایجان شرقی یک نفر رتبه تک رقمی در کنکور داشت که این تعداد در سال گذشته به چهار نفر افزایش یافت.

اکرمی یادآوری کرد: آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از نظر دارندگان رتبه تک رقمی کنکور در رشته علوم تجربی در سال قبل، جایگاه نخست کشوری را داشت و سه نفر از این استان بودند.

وی افزود: آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۲ از نظر قبولین رتبه تک رقمی منطقه ای – مناطق ۲ و سه – کنکور در کشور نیز سه نفر را داشت که این رقم پارسال به ۹ نفر افزایش یافت و رشد سه برابری را تجربه کرد.

وی گفت: آذربایجان شرقی از نظر دارندگان رتبه های کنکور دو رقمی نیز در سال ۱۳۹۲ شمسی ۱۴ نفر داشت که این تعداد سال گذشته به ۱۸ نفر افزایش یافت.

وی اضافه کرد: آذربایجان شرقی در کنکور ۱۳۹۲ شمسی ۱۰۸ نفر رتبه زیر یکهزار داشت که این تعداد پارسال به ۱۸۲ نفر افزایش یافت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تشریح کرد: بر اساس ارزیابی های وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش کشور، عملکرد استانی هم در بعد کمی و کیفی و هم از نظر تعداد قبولین در امتحانات پایه نهایی و کنکور در سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: برنامه محوری از دلایل اصلی موفقیت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سال های اخیر بوده است.

آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز و نوآموز دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا