واکنش پنتاگون به توافق دفاعی جدید ایران با سوریه

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد: به رغم توافقنامه دفاعی جدید ایران با دمشق، هیچ برنامه‌ای برای تغییر مأموریت خود برای شکست گروه داعش در سوریه ندارد. 

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد: به رغم توافقنامه دفاعی جدید ایران با دمشق، هیچ برنامه‌ای برای تغییر مأموریت خود برای شکست گروه داعش در سوریه ندارد.

جسیکا مک نالتی سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با نشریه نیوزویک گفت: مأموریت نیروهای آمریکایی در سوریه امروز همانطور است که اولین بار در سال ۲۰۱۴ برای شکست داعش شروع به کار کرد.

مک نالتی با اشاره به توافق دفاعی میان ایران و سوریه گفت: نیروهای ایالات متحده همچنان به اجرای مأموریت شکست داعش در سوریه ادامه خواهند داد و با همکاری نیروهای محلی تایید شده در شمال شرقی سوریه و اطراف التنف همکاری می‌کنند.

به رغم ادعای دولت ترامپ مبنی بر شکست داعش در سوریه در مارس سال گذشته، اما نیروهای تروریستی داعش همچنان در این کشور حضور داشته و حوزه کنترل خود را حتی به میادین گازی و نفتی شرق سوریه گسترش داده‌اند.

به گزارش ایرنا، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپهبد علی عبدالله ایوب جانشین فرمانده نیروهای مسلح و وزیر دفاع سوریه روز چهارشنبه در دمشق پایتخت این کشور توافقنامه جامع همکاری نظامی بین دو کشور را امضا کردند.

توافق نظامی امضا شده میان سوریه و ایران به منظور گسترش همکاری نظامی و امنیتی در عرصه‌های فعالیت نیروهای مسلح دو کشور و ادامه هماهنگی‌های آن‌ها است.

دو طرف پیش از امضای این توافق نامه با یکدیگر دیدار و در آن درباره تحولات سوریه و ضرورت خروج نیروهای بیگانه که به صورت غیرقانونی در خاک این کشور حضور دارند، گفت و گو و تبادل نظر کردند.

سپهبد ایوب در جریان امضای این توافق همکاری تاکید کرد که اسرائیل شریک قدرت‌های دیگر در جنگ علیه سوریه و گروه‌های تروریستی جزئی از اقدامات خصمانه اسرائیل هستند.

وی افزود که اگر دولت آمریکا می‌توانست سوریه و ایران و محور مقاومت را به زانو درآورد، لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد.

باقری نیز در مراسم امضای این توافق تصریح کرد که توافق امضا شده میان دو کشور اراده و تصمیم ما برای همکاری مشترک برای مواجهه با فشارهای آمریکا را تقویت کرده و ایران اقدام به تقویت سامانه‌های پدافندی موشکی سوریه در چارچوب تقویت روابط نظامی بین دو کشور خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا