رییس کل دادگستری استان: «تقوا و مقابله با هوای نفس عامل اصلی بازدارنده از خطا در امر قضاوت»

آیین تحلیف شش نفر از کارآموزان قضایی دوره نهم مرکز کارآموزان قضایی اصفهان برگزار شد.

به گزارش  ارک خبر: در این مراسم محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری استان بیان داشت: پایبندی به اصول و قواعد شرعی و قانونی امر قضا، آیینه راه قرار دادن متن سوگند یاد شده و توکل بر خداوند متعال و غلبه بر هوای نفس عوامل اصلی بازدارنده قاضی از خطا و لغزش است، که اگر غیر از این باشد نظارت های بیرونی نیز اثربخشی لازم را نخواهد داشت.

وی با اشاره به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا افزود: کار عملی متفاوت از علم و آموخته های دانشگاهی است و موفقیت در امر قضا مستلزم تسلط به فن قضاوت در کنار دانش است و با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا بهره مندی از دوره های آموزش غیرحضوری و تجارب همکاران باسابقه برای قضات جدیدالورود به دستگاه قضا ضروریست.

حبیبی در پایان برای کارآموزان جدیدالورود به دستگاه قضایی آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون در خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی نمود.

گفتنی است سیدرضا سجودی معاون قضایی رییس کل و معاون منابع انسانی دادگستری کل استان با ارائه گزارشی کوتاه اظهار داشت: سال گذشته دوره نهم مرکز کارآموزان قضایی با حضور ۲۲ کارآموز آغاز به کار نمود که با توجه به شیوع ویروس کرونا شاهد تغییرات زیادی در نحوه برگزاری برخی      دوره های آمورشی بودیم که خوشبختانه با تلاش کارآموزان و پیگیری های همکاران دوره به خوبی برگزار شد و از دوره یاد شده ۱۰ نفر به کادر قضایی استان افزوده خواهند شد که به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی امروز آیین تحلیف ۶ نفر از فارغ التحصیلان این دوره برگزار می شود. 

شایان ذکر است از میان این کارآموزان، پنج نفر در دستگاه قضایی استان اصفهان و یک نفر نیز در دستگاه قضایی استان خوزستان کار خود را آغاز نمودند.

دکمه بازگشت به بالا