قائم مقام وزیر خارجه آمریکا: همکاری ایران و چین را رصد می‌کنیم

قائم مقام وزیر خارجه آمریکا، از همکاری ایران و چین ابراز نگرانی کرد و گفت ما این مشارکت گسترده اقتصادی، امنیتی را رصد می‌کنیم.

قائم مقام وزیر خارجه آمریکا، از همکاری ایران و چین ابراز نگرانی کرد و گفت ما این مشارکت گسترده اقتصادی، امنیتی را رصد می‌کنیم.

استفن بیگن عصر چهارشنبه در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که با موضوع «سیاست خارجی آمریکا در قبال چین» برگزار شد، ادعا کرد که  مشارکت گسترده اقتصادی و امنیتی بین چین و ایران را دنبال می‌کنیم که در صورت نهایی می‌تواند ایران را در تامین بودجه قادر  سازد.

وی ادامه داد: یکی از عناصر اصلی استراتژی جمهوری خلق چین، ارائه پشتیبانی سیاسی، فناوری و اقتصادی به کسانی است که مایل هستند بر معاملات پرسود با چین چشم ببندند.

قائم مقام وزیر خارجه آمریکا گفت که ما بیش از ده‌ها کشور آفریقایی را دیدیم که فقط فناوری نظارت هوشمند هوآوی را وارد می‌کنند که می‌تواند هزینه را کاهش و بازده اقتدارگرایی را افزایش دهد.

از زمانی که خبر نهایی شدن برنامه همکاری بلند مدت ایران و چین رسانه‌ای شده است، مقامات آمریکایی به شکل‌های مختلف بر آن شده‌اند تا این همکاری را برای صلح و امنیت خطرناک جلوه دهند در حالی که به خوبی می‌دانند تحکیم روابط ایران و چین در زمینه‌های مختلف می‌تواند منافع واشنگتن را بیش از پیش به خطر اندازد و ابزار تحریم یکجانبه و غیرقانونی آنها را بی ثمر سازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا