مقام آمریکایی: تمرکز ما در عراق بر شبه نظامیان مورد حمایت ایران نیست

معاون ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در عراق و سوریه، داعش را بزرگترین تهدید جهانی دانست و گفت روشن است که تمرکز ما بر شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق نیست.

معاون ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در عراق و سوریه، داعش را بزرگترین تهدید جهانی دانست و گفت روشن است که تمرکز ما بر شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق نیست.

کنث اکمن روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس در پنتاگون برگزار شد، درباره شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق افزود: روشن است که تمرکز ما بر روی آنها نیست. ما برای مبارزه با داعش در آنجا هستیم.

وی همچنین عملکرد دولت ترامپ در محافظت از نیروهای عراقی را کاملا کمک‌کننده دانست.

معاون ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش درباره حملات راکتی علیه مواضع ائتلاف در عراق هم گفت: حملات راکتی به طور مسلم تهدیداتی را متوجه نیروهای ائتلاف می‌سازد و شما می‌دانید که باعث تلفاتی در ائتلاف شد.

اکمن افزود: با توجه به این که محور ماموریت ائتلاف مبارزه با داعش است، ما با دولت عراق مذاکره کردیم و به کمک آنها برای ادامه ماموریت ائتلاف امیدواریم. ما تعاملات زیادی با دولت عراق و همچنین نیروهای امنیتی این کشور داریم تا شرایط لازم را برای ادامه عملیات‌هایمان فراهم سازند.

معاون فرماندهی به اصلاح ائتلاف ضد داعش ادامه داد: در حال حاضر پنج هزار و ۲۰۰ نیرو در عراق حضور دارند و تعداد نیروها موضوع بحث با دولت عراق است.

اکمن از گفتن تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه طفره رفت و درباره یکی از نیروهای آمریکایی کشته شده در سوریه هم اظهار کرد: این شخص عضو نیروهای گشت امنیتی بود و اکنون هیچ نشانی از فعالیت‌های دشمن وجود ندارد.

وی درباره همکاری روسیه و ائتلاف آمریکایی هم اظهار کرد: تماس‌ها به طور مکرر وجود دارد و نیروهای ما کاملا عادت دارند که در مجاورت یکدیگر فعالیت کنند.

این فرمانده نیروهای ائتلاف آمریکایی در عراق و سوریه درباره گروه تروریستی داعش هم گفت: ما شاهد حضور پس‌مانده‌های داعش در سوریه هستیم که بیشتر در مناطق روستایی این کشور به دنبال یافتن پناهگاه هستند.

اکمن با تاکید بر اینکه «عناصر داعش تا حد زیادی ناکارآمد شده‌اند»، در عین حال گفت: داعش بزرگترین تهدید در جهان است.

وی درباره گروه موسوم به جبهه دموکراتیک سوریه هم اظهار کرد: اس دی اف قدرتمند و دارای توانایی است و ما به شراکت با آنها متعهد هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا