برنامه های بورسی در راستای نامه رییس جمهور اعلام شد

خبرگزاری ارک: معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه های بورسی را در راستای نامه رییس جمهور که با هدف توسعه بازار سرمایه به اسحاق جهانگیری معاون اول ارسال شده بود را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، حسن امیری، راه های رسیدن به اهداف این نامه را در گروی رفتارهای درون و برون سازمانی دانست و به طور تفصیلی این راه ها را تشریح کرد و گفت: رییس جمهور در نامه به جهانگیری سه محور مدنظرشان بود که سازمان بورس برنامه های خاصی برای تحقق این محورها تدوین کرده است، البته برخی از این برنامه ها در راستای برنامه های گذشته بوده و بخشی جدید است که باید اضافه شود.

معاون اداره نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: از جمع فعالیت هایی که باید در این جهت انجام گیرد، بخشی باید در سازمان بورس و شرکتهای تابعه انجام بگیرد و بخشی مرتبط با بیرون از حوزه بازار سرمایه است.

وی درباره وظایف مرتبط با سازمان بورس و شرکتهای بورس و فرابورس، افزود: یکی از محورهای مهم این است که نیازهای بلندمدت شرکت ها از طریق بازار سرمایه تأمین مالی و برای رسیدن به این هدف باید فرآیند افزایش سرمایه شرکت ها تسهیل شود و هم برای انتشار اوراق صکوک، ابزارسازی و مقررات زدایی و تسهیل فرایندها به عنوان دو کار جدی در دستور کار قرار گیرد.

معاون سازمان بورس در خصوص ابزارسازی گفت: هم اکنون ابزارهایی چون اوراق مشارکت، سفارش ساخت، سلف، اجاره برقرار است و قابلیت اجرا دارد و شرکت های تولیدی، خدماتی و صنعت و ساختمان می توانند از این ابزارها استفاده کنند اما ابزارهایی دیگری شامل اوراق مضاربه، منفعت و اوراق رهنی مسکن در حال نهایی شدن و معرفی به بازار هستند.

وی ادامه داد: در عین حال یکی از اقداماتی که هدف گذاری شده تدوین اوراق بهادار تخصصی و ویژه هر صنعت است که در موضوع ابزارسازی از اهمیت ویژه ای برخورد ار است چون هر صنعت از لحاظ دوره زمانی نیاز به تأمین مالی متفاوتی دارد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا