دام‌های قربانی را در کشتارگاه‌ها ذبح کنید

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی خطاب به مردم استان گفت: به علت جلوگیری از شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارتی، دام‌های قربانی عید سعید قربان را در کشتارگاه‌ها ذبح کنید.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی خطاب به مردم استان گفت: به علت جلوگیری از شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارتی، دام‌های قربانی عید سعید قربان را در کشتارگاه‌ها ذبح کنید.

امیرحسین بهداد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شرایط خاص کشور به علت شیوع کرونا، اظهار کرد: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، ذبح دام در عید سعید قربان امسال در کشتارگاه‌های دام انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: اداره کل دامپزشکی استان در راستای جلوگیری از مخاطرات بهداشتی مربوط به بیماری کرونا و همچنین سایر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، ۴۶ اکیپ ثابت و ۶۷ اکیپ سیار با حضور ۱۳۰ دکتر دامپزشک، ۴۲ بازرس بهداشتی گوشت و ۸۲ نفر ناظر ذبح شرعی از ساعت هفت صبح تا ۱۳بعد از ظهر، بر کشتار دام‌های قربانی نظارت‌ خواهند کرد.

وی با بیان این‌که امسال به علت شیوع کرونا مراکز عرضه دام در استان دایر نخواهد بود، گفت: توصیه می‌کنیم مردم استان اگر قربانی دارند، فرآیند ذبح را در کشتارگاه‌ها و با رعایت اصول بهداشتی انجام دهند؛ با هماهنگی‌های انجام شده نیز مشکلی در این رابطه نخواهیم داشت.

بهداد با تاکید بر این‌که پرهیز از ازدحام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله موارد مورد تاکید در عید قربان سال‌جاری است، بیان کرد: با ذبح قربانی در کشتارگاه این امکان فراهم می‌شود که پروتکل‌های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع کرونا اعمال شده و همچنین از نظر بیماری‌های دامی نیز پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی ادامه داد: هم استانی‌های عزیز برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر، می‌توانند با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس بگیرند؛ در موارد خاص نیز اکیپ‌های سیار ما آمادگی ارائه خدمات را دارند، اما توصیه اکید ما این است که ذبح دام‌های قربانی و نذری عیدسعید قربان حتما در کشتارگاه‌های دام و تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی انجام شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا