نقد اخبار روز

*محمداشراقی

 ایرنا- رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اگر واقعیت‌ها را زیر خنجر تحریف ذبح نکنیم موفق خواهیم شد، گفت: تحریم شمشیر دشمن است و اگر بتوانیم شمشیر دشمن را خواهیم شکست. اما باید همدیگر را یاری کنیم و به سمت مطلوب حرکت کنیم.

ارک – اگر تحریف ها مؤثر هم باشند ، درنهایت واقعیت های آشکار و پنهان راه را تعیین می کنند.

 

ایرنا- وزیر امور خارجه در گفت‌وگویی تلفنی با همتای لبنانی خود، آمادگی ایران برای ارائه کمک در قالب نیازهای ضروری و زیرساختی و همچنین نیازهای فوری خصوصا در حوزه انساندوستانه به این کشور را به اطلاع وزیر امور خارجه لبنان رساند.

ارک – اطاق فکر جهانی شیاطین همیشه در کمین صلح و آرامش جهانی بوده و هستند. این بار نوبت مجدد لبنان بوده است. کاش بحران موجود در لبنان با این انفجار پایان یابد.

 

ایرنا- سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در بیانیه‌ای از حرکت ضدربای قوه قضاییه در جهت احیا و تقویت تولید و مبارزه با رباخواران بانکی
قدردانی کرد و این تحول بزرگ را به رییس قوه قضاییه، دادستان کل و تولیدکنندگان تبریک
گفت.

ارک – فاصله بین حرام بودن دینی ربا با  ربا خواری قانونی نهادینه شده، بیش از حد تحمل می باشد. این فاصله هر قدر کمتر  شود، رونق اقتصادی هم بیشتر افزایش می یابد.

 

ایرنا- نماینده مردم ایرانشهر و سرباز در مجلس با بیان اینکه سقوط ارزش پول ملی موجب کاهش شان و اعتماد به نفس مردم شده است، از رییس جمهور و نمایندگان خواست تا در فرصت باقیمانده
اقدام عاجل و جهادی برای حل معضلات داشته
باشد.

ارک – داد و فریاد ها ممکن است، مسکن روحی تلقی شود، ولی علاج درد های مشهود جامعه  اقدامات عملی و فوری مناسب، می طلبد.

 

ایرنا- معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه استفاده از سیستم کالابرگ نیازمند سازوکار گسترده تامین و توزیع کالا از سوی دولت است، گفت: ما می‌توانیم کالای مورد نیاز مردم را به وفور تامین کنیم و احساس نمی‌کنیم که ساز و کار کالابرگ ضرورت داشته
باشد.

ارک – اگر تحریم ها باعث وضعیت معیشتی کنونی شده، می تواند آثار منفی خود را در سیستم کالا برگ  هم جاری سازد. آیا بهتر نیست، در مسیر رفع تحریم ها حرکت کنیم؟

 

ایرنا – »روبرت بائر« عامل سابق سازمان اطلاعات مر کزی آمریکا (سیا) که سال ها در منطقه خاورمیانه برای این سازمان اطلاعاتی آمریکایی خدمت کرده در تحلیلی درباره انفجار بیروت به شبکه خبری سی ان ان ادعا کرد: انفجار بیروت قطعا انفجاری از نوع انفجار تسلیحات (مهمات) نظامی است.

ارک – عامل انفجار ممکن است عمدی یا غیر عمدی باشد. اگر غیرعمد باشد ناشی از کهنه بودن سیستم های ایمنی می تواند باشد. ولی اگر عمدی باشد، به احتمال قوی اهداف سیاسی داشته و بدنبال تکمیل کردن بحران جاری لبنان بوده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا