نقد اخبار روز

*محمداشراقی

ایرنا- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حالی که در روزهای نخست شیوع کرونا ماشین‌آلات تولید ماسک را از خارج وارد کردیم، امروز به صادرکننده این ماشین‌آلات تبدیل شده‌ایم.

ارک – دست سازنده ماشین آلات تولید ماسک برسر تولیید کنندگان خودرو.

 

ایرنا – سرپرست وزارت صمت : شبکه توزیع ماسک باید نظام‌مند شود.

ارک – کیفیت ماسک های تولیدی هم همینطور!

 

ایرنا – معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک ،اظهارداشت: براساس اقدامات انجام شده از ابتدای سال ۹۹ تا پایان هشتم مردادماه، ۴۳۲ واحد مجددا احیا شد که تعداد هفت هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال را دربرمی‌گیرد که در واحدهای تهران، قم و اصفهان بیشترین واحدهای اقتصادی احیا شد.مصاحب افزود: برنامه ما برای امسال این است که یک هزار و ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ واحد احیا شود. با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا احیای ۴۳۲ واحد در چهار ماه نخست عملکرد قابل بوده است.

ارک – بهتر خواهد بود اگرچسباندن برچسب مشخصات تولید و قیمت محصولات الزامی شود.

 

ایرنا – سخنگوی قوه قضاییه گفت: تا هفته گذشته از ۶.۸ میلیارد دلار اعلام شده ارز ناشی از صادرات، ۱.۲ میلیارد با پیگیری مرجع قضایی بازگشت. کسانی که حاضر نبودند پول را برگردانند مورد تعقیب قرار گرفتند و برخی بازداشت شدند.

ارک – پیگیری استیفای حقوق مردم علاوه برسود مادی دارای انواع منافع معنوی هم می باشد.

 

ایسنا – استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که جهاددانشگاهی سرمنشاء تحول در حوزه علوم و فنون است، گفت: دانشگاه‌های پیش از انقلاب، عمدتا آموزش محور و بر مبنای نظریه‌پردازی بودند که ورود به جامعه و انجام کارهای علمی برای جامعه توسط دانشگاه‌ها از سوی جهاددانشگاهی آغاز شد.

ارک – وجود مؤسسات مشابه جهاد دانشگاهی لازم و مغتنم است، بشرطی که خروجی هایشان  قابل قبول باشند ودر مدت  معقول به فرآورده های فنی ، صنعتی و اقتصادی تبدیل شوند.

 

ایسنا- براساس قانونی که روز چهارشنبه در مجلس تصویب شد مالک یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری خالی در یک منطقه معمولی پایتخت باید در سال اول حدود ۶۵۰ میلیون تومان مالیات بپردازد.

ارک – مبارزه سختی است ، امید است به ضرر مصرف کننده فضاهای مسکونی منتهی نشود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا