نقد اخبار روز

*محمداشراقی

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از مقامات و دیپلمات های شورای امنیت سازمان ملل گفت که پیش نویس ارائه شده از جانب دولت آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از حمایت کمی برخوردار است و شانسی برای تصویب ندارد.

ارک – پیش فرض ها معمولا از تمایلات درونی ناشی می شود.

 

ایسنا – یک وکیل دادگستری یکی از ضعف‌های کشور در رابطه با استفاده از کارشناسان در تصمیم گیری‌ها را عدم وجود بانک اطلاعاتی دقیق از کارشناسان توانا در تخصص‌های مختلف دانست و گفت: همانگونه که حکومت باید از کمیت و کیفیت دقیق ذخایر و ثروت‌های ملی‌اش با خبر باشد، باید از کمیت و کیفیت استعدادهای حوزه کارشناسان نیز آگاه باشد و از آنها استفاده کند.

ارک – روش معقولی است ولی معمولا مورد قبول قرار نمی گیرد.

 

ایسنا، در طرحی که مجلس طراحی کرده است، پیشنهاد شده که سهمیه بنزین به جای خودروها به افراد خانواده ها تخصیص داده شود. در این طرح پیش بینی شده به هر فرد از جامعه ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین تعلق گیرد. همچنین پیش‌بینی شده که سامانه ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند، تهیه شود.

ارک – خوبی هر طرحی بعد از اجرا مشخص       می شود . ظاهرا طرح مذکور با ایجاد محدودیت های زیاد نا موفق باشد . لذا  باید بطور محدود مورد آزمایش قرار گیرد.

 

ایسنا – معاون پژوهشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور افسردگی، اضطراب، استرس و اختلال خوردن را از شایع‌ترین اختلالات روانشناختی در دوران نوجوانی عنوان کرد و گفت: پرخاشگری و خشونت به ویژه در پسران نوجوان نگران‌کننده است؛ براساس گزارش WHO، خشونت بین فردی باعث شده هر ماهه حدود ۱۸۰ مرگ و میر بین نوجوانان در سراسر جهان رخ دهد؛ دختران نوجوان نیز به احتمال زیاد قربانی و یا ابزاری برای اعمال این خشونت یا پرخاشگری خواهند شد.

ارک – آسیب های اجتماعی  از انواع کمبودها ناشی می شوند. رفع کمبودها یکی از عوامل هدایت جامعه بسوی آرامش روانی می باشد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا