نقد اخبار روز

*محمداشراقی

ایسنا-به نقل ازشبکه اسکای نیوز عربی،ریکا داس، مشاوربحران برنامه عمران ملل متحد (UNDP)با اشاره به انفجار بندربیروت،اظهارکرد:مابایدبقایای سمی،پزشکی والکترونیکی انفجار بیروت را بررسی کنیم.

ارک – بعضی ها حدث می زنند انفجار عمدی اتمی بوده ، بدنبال بقایای اتمی هم باید باشند.

 

ایسنا – افراد مسلح ناشناس یک فعال برجسته و از رهبران اعتراضات عراق را در بصره ترور کردند.

ایسنا، به نقل از شبکه آمریکایی الحره، افراد مسلح ناشناس به تحسین اسامه الشمحانی، فعال عراقی در منطقه الجنینه در بصره تیراندازی کردند.

ارک – ترور نتیجه عکس می دهد .

 

ایسنا -روحانی: توقیف کشتی های ایرانی دروغ بود/مراقبت کنیم کنکور به بهترین شکل انجام شود

رییس جمهور گفت: آمریکایی ها بعد از شکست سیاسی ای که خوردند، گفتند که کشتی‌های ایرانی را گرفته‌اند و دارند با خود می‌برند که نه کشتی ایرانی بود و نه پرچمش ایرانی بود؛ کل ماجرا دروغ بود.

ارک – حتما دروغ مصلحت آمیز بوده است، که آنهم بی ضرر است!؟

 

ایسنا- آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر ۱۰۰۰ میلیارد تومان از حساب‌های بانکی مس در بانک‌های استان رسوب سرمایه دارد. محمدرضا پورمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این‌که حساب‌های بانکی مس سونگون باید در استان باشد، اظهار کرد: از ابتدا نیز بر این موضع تاکید کرده و به صراحت گفتیم که اگر حساب‌های مس به استان بازنگردد، جلوی صدور کنسانتره را خواهیم گرفت که خوشبختانه درحال‌حاضر ۱۰۰۰ میلیارد تومان از حساب‌های بانکی مس در بانک‌های استان قرار دارد.وی با اشاره به این‌که صنایع پایین دستی مس هم باید در استان راه اندازی شود، افزود: در جلسه‌ای که باسرپرست وزارت صمت داشتیم دونامه درمورد بازگرداندن ۱۵ درصد حقوق دولتی و یک درصد حقوق محیط زیست معادن به استان، تحویل دادیم.

ارک – ازسرمایه  مس سونگون موجود دربانک های استان باید در گردش مالی استان استفاده بهینه شود و درمواردی هم اطلاع رسانی گردد. ضمنا پیگیری ایجاد صنایع پایین دستی ازطریق مجاری ذیربط ضروری می باشد.

 

ایسنا – رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره برخی از آسیب‌های اجتماعی تهدید کننده خانواده‌ها، خواستار توجه بیشتر دولت و مجلس به موضوع سلامت خانواده در کشور شد.

ارک – در مورد شناسائی آسیب های اجتماعی خانواده ها در ایام کرونا باید از وجود متخصصین امر حسن استفاده کرد وبه موقع از بروز آسیب های بیشتر به مردم پیشگیری نمود. افراد و سازمان های مرتبط با آسیب های اجتماعی راسا نیز می توانند دراین زمینه پیشقدم باشند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا