* مراسم عزاداری ماه محرم 

*مدیرمسئول – محمّد اشراقی

شدت خطرهمه گیری کرونا بقدری زیاد است که کلیه امور فردی و جمعی مردم را تحت تاثیر قرارداده است. این خطرات جز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی قابل کنترل نمی باشند. بنابراین حلاوت عزاداری ها با سلامت عزاداران شیرین تر می شود.

*تحریم تسلیحاتی ایران

طرح تقدیمی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد، درمورد لزوم  تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ، تصویب نشد. شکست آمریکا دارای دلایل، نتایج کوتاه و طویل المدت برای ایران، آمریکاو دول عضو شورای امنیت می باشد. بطور خلاصه می توان گفت که ایران باید کاری کند که دشمن نتواند پرونده را به شورا ببرد. و همچنین درعین رعایت منافع خود، ازسیاست جذب دوستی کشورها نیز غافل نباشد. آمریکا با پیش بینی قبلی شکست در رای گیری طرح یادشده ، احتمالا باهدف مصرف   تبلیغات انتخاباتی و همچنین  تخریب سابقه ایران پرونده را به شورای امنیت برده بود. گویا امروزه سیاست های آمریکا از منطق محوری فاصله گرفته  و از شکست هم، هراسی ندارند.دول عضو شورای امنیت هم تجربه موفق دیگری از تصمیم گیری مستقل کسب کردند، که برای جامعه جهانی هم مفید است .

* عادی شدن روابط سیاسی امارات و اسرائیل

متاسفانه بعلت طولانی شدن، مشکل فلسطین برای کشورهای عربی به زخمی روباز پرهزینه تبدیل شده است. درطول تاریخ ، حوادث زیادی در مورد قضیه فلسطین رخ داده و خسارات فراوانی در منطقه ببار آورده است. خیلی از مشکلات با مرور زمان با حل شدن یا برعکس با عادی شدن مشکل، رسوب می کند.  بنظر می رسد ، سیاستمداران واقعی نباید اجازه دهند مشکلات مبتلا به، بیش از حد عمر نمایند و یا رسوب کنند. زیرا رسوب یک مشکل ، سبب توسعه ابعاد آن نیز می شود. در  رابطه با رسوب مشکل فلسطین ،  اشاره می شود که دراردوگاه های فلسطینی صبرا و شتیلای واقع در لبنان، نگارنده ، افرادی را دیدم که دراردوگاه  متولد شده  و۴۰ ساله بودند. اما درمورد حل سریع مشکلات می توان مشکل اشغال صحرای سینای مصر توسط اسرائیل  را مثال زد. اگر انورسادات حدود دو سال بعداز جنگ شش روزه با یک حمله سریع و قدرتمند، صحرای سینا را پس نگرفته بود، امروزه ، مصر با یک میلیون کشته هم نمی توانست بگیرد. یاد آوری می شود که اسرائیل برای تامین امنیت نظامی صحرای سینا سنگرغیرقابل تصرف، بارلو را ، ساخته بود ، که شکستن این سنگرمهم و خارج کردن صحرای سینا از دست اسرائیل ، باید جزو افتخارات ارتش هدفدار آن روز مصر باشد و نمونه ای بارزی از لزوم حل سریع مشکلات سیاسی شناخته شود. بهر صورت ، باور این این است که اگراسرائیل درآغاز اشغالگری، مهار می شد، دریگرمثل امروز ، اینگونه شاهد رسوخ این غاصب بالفطره   به  عمق مناطق عربی و اسلامی نبودیم. یهودی ها،  مدتی است به طور خاموش دربسیاری از عرصه و همزمان ،اهداف اسرائیل بزرگ را تعقیب می کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا