استفاده از سامانه غیربومی در آموزش مجازی ممنوع است

حاجی‌میرزایی گفت: سامانه شاد یک سامانه بومی است و استاندارد‌های لازم را دارد بنابراین استفاده از سامانه غیربومی ممنوع و غیرقانونی است.

پنجمین نشست از سلسله نشست‌های گفت‌وگوی هفته با هدف ایجاد ارتباط و تعامل دو سویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور با موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور جمشید انصاری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، اعضای شورای معاونان و مدیران کل استان‌ها و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور برگزار شد.

سهمیه جذب در دانشگاه‌ها، متناسب با نیاز آموزش و پرورش است

در این نشست محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مجموعه بزرگی است که فصل مشترک بسیاری با سازمان‌ها و موسسات مختلف دارد و هرچه زمینه همکاری را بهبود ببخشیم برای تحقق ماموریت‌ها بهتر تلاش خواهیم کرد، اظهار کرد: شبکه آموزشی دانش آموز که فعال شد امکان ارتباط زنده ما با مناطق مختلف آموزش و پرورش برقرار است و مسائل و مشکلات این مناطق تعیین و جمع بندی شد.

او ادامه داد: همچنان که گفته شد اقدامات خوبی برای جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش همچنین ترمیم حقوق معلمان انجام شد و جمع بندی کلی در این نشست بر این شد که برای تحقق کیفیت بهتر و دسترسی مطلوب‌تر در آموزش و شرایط همکاران فرهنگی همکاری ها را توسعه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: متناسب با نیاری موجود نیرو تخصیص می‌یابد نیرویی که برای آموزش و پرورش فعال الست منحصرا نیرو‌هایی نیست که از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی جذب می‌شود و مجموعه‌ای از نیرو‌های حق التدریس هستند که قانون درمورد آن‌ها وجود دارد و با احتساب آن‌ها به میزانی که سهیمه اختصاص داده شده است کار درست است.

برای تامین نیروی انسانی شروع سال تحصیلی مشکلی نداریم

او ادامه داد: به محض آنکه نیرو‌های پیرامون آموزش و پرورش تعیین وضعیت شدند، نیروی جدید اختصاص خواهد کرد و برای تامین نیروی انسانی شروع سال تحصیلی مشکلی نداریم و اینکه گفتیم نیاز به ۱۹۷ هزار نیرو داریم به جهت آن است که ملزم هستیم از نیرو‌های حق التدریبسی که شاغل هستند و تا قبل از ۹۱ با ما همکاری می‌کردند و قانون در مورد آن‌ها حکم دارد، استفاده کنیم و امسال ۲۵ هزار نفر آنها تعیین وضعیت می شوند و مابفی در سال‌های بعد تعیین تکلیف می‌شوند.

حاجی میرزایی اظهار کرد: برای آموزش حضوری اصل بر این است که آموزش حضوری باشد بنابراین هر جایی که پروتکل اجازه دهد کار حضوری خواهد بود و در مناطقی تعداد توزیع کنیم بین روز‌های هفته باشد کلاس حضوری باتشد، اما در جایی که امکان حضوری نیست باید از طریقی آموزش باشد که روش‌های جایگزین آن آموزش تلویزیون و شبکه شاد است.

وزیر آموزش و پرروش اظهار کرد: برای دانش آموزان هیچ دانش آموزی ملزم نیست از طریق شاد آموزش ببیند و هرکس دسترسی دارد، امکان بهره مندی از این ظرفیت برای او وجود دارد و هدف ما آموزش همه دانش آموزان لازم التعلیم است.

حاجی میرزایی درباره استفاده غیر از سامانه غیربومی گفت: سامانه شاد بومی است و استانداردهای لازم را دارد و استفاده از پیام رسان خارجی ممنوع است.

برگزاری هیات مذهبی نباید در امر آموزش اختلال ایجاد کند

وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری هیات مذهبی در مدارس گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا از ما خواسته است در بعضی مناطق که شرایط مناسب است از مدارس استفاده شود ما موافقت کردیم ضمن آنکه نباید اختلالی در امر آموزش ایجاد شود چراکه مدارس از ۱۵ شهریور دایر خواهد بود.

تعیین تکلیف افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان

حاجی میرزایی درباره تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت گفت: پذیرفته شدگان باید بعد از طی دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند و براساس امتیازات کسب شده به تدریج تعیین وضعیت می‌شوند.

او درباره توافقات انجام شده با رئیس سازمان امور اداری استخدامی در جلسه برگزار شده گفت که نحوه حقوق نیرو‌های قرار دادی و کاهشی که وجود داشته است، مورد توجه قرار گرفت  و براساس اعلام آقای انصاری نباید حقوق آن‌ها کم شود و بایدبه طور خاص بررسی شود و اگر اشکالی است، رفع خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه سن جذب معلم برای تمام سال‌های گذشته ۲۲ سال بود و یک سال ۲۴ سال شد، گفت: با وجود این همکارانم در بخش آموزشی اعتقاد دارند کسی که در ۱۸ سالگی دیپلم بگیرد تا ۲۲ سالگی چند بار فرصت داشته است تا  همه ساله در آزمون‌ها شرکت کند و دوباره فرصت دادن موضوعیت ندارد اما باز هم به همکارانم محول کردم تا موضوع را بررسی کنند و اگر اقتضا کند افزایش سقف سنی داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا