آمادگی پلیس راهور اصفهان برای حضور احتمالی دستجات عزاداری در خیابان ها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از آمادگی کامل این پلیس در صورت احتمال اجازه حضور دستجات عزاداری در خیابان ها ازسوی ستاد مقابله با کرونای استان خبر داد.

به گزارش  ارک خبر، سرهنگ” محمدرضا محمدی” گفت: در صورت اجازه احتمالی راه اندازی دستجات عزاداران در معابر عمومی، پلیس راهور استان اصفهان برای روانسازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور دستجات، از آمادگی کامل برخوردار است.

وی افزود: در همین رابطه از مسئولان هیئت های مذهبی نیز انتظار داریم ضمن توجه دادن عزاداران به رعایت اصول ایمنی و ترافیکی نسبت به همراه داشتن علائم و تجهیزات لازم به ویژه در صورت حرکت شبانه دستجات هماهنگی و اقدام  لازم را به عمل آورند.

سرهنگ محمدی تاکید کرد: از عزاداران عزیز می خواهیم از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی در عبور و مرور می‌شود، خودداری کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: به خانواده ها هم توصیه می کنیم در هنگام حضور در مجالس و دستجات عزاداری مواظب کودکان خردسال خود باشند و از ورود ناگهانی آنها به سطح سواره رو خیابان ها جلوگیری کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: با توجه به اینکه اغلب عزاداران عزیز ملبس یه لباس تیره ومشکی هستند ،لازم است تا مسئولان دسته ها و هیت های عزاداری مراقب باشند که حتماً عزاداران در موقع عبور از عرض خیابان ها احتیاط بیشتری داشته باشند تا خدای ناکرده با حادثه ناگواری در این ایام روبرو نشویم.

جلوگیری از پارک خودروها و موتورسیکلت ها در مبادی ورودی حسینیه ها و تکیه ها، همکاری و هماهنگی مسئولان هیئت های عزاداری و پلیس یاران محرم با ماموران پلیس راهور، رعایت نکات ایمنی و نصب علائم هشدار دهنده روبروی محل برگزاری مراسم، همکاری در جلوگیری از راهبندان ها، رعایت ساعت شروع مراسم و پایان آن و رعایت نکات ایمنی نظیر استفاده از کلاه ایمنی جهت سلامت راکبین موتورسیکلت که در مراسم شرکت می کنند از دیگر توصیه های رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان برای ایام ماه محرم بود.

سرهنگ محمدی خاطر نشان کرد: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش می کنند با برقراری نظم، امنیت و سهولت در تردد خودروها، بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری بیافزایند، و در این میان از شهروندان می خواهیم که نهایت همکاری را با ماموران پلیس به عمل آورده و آنها را از دعای خیر خود در این ایام فراموش نکنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به طور شبانه روز آماده دریافت اطلاعات پیام های مردم است گفت: از عزاداران گرامی می خواهیم در صورت بروز گره های کور ترافیکی یا حوادث رانندگی موضوع را با آدرس دقیق آن سریعاً از طریق این شماره تلفن به اطلاع ماموران پلیس برسانند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا