هیات‌های مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری محرم مجوز بگیرند

ارک خبر- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از هیات‌های مذهبی برای اخذ مجوز برگزاری مراسم عزاداری مراجعه کرده‌اند، تاکید کرد: که تمام هیات‌ها باید برای برگزاری مراسم‌ها نسبت به اخذ مجوز از این اداره کل تبلیغات اقدام کنند.

حجت‌الاسلام حسن شعبانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با مقایسه روزهای منتهی به ماه محرم امسال و سال گذشته نشان می‌دهد که مردم شرایط حساس ناشی از شیوع کرونا را درک کرده‌اند.

وی اضافه کرد: سال گذشته مردم، ۱۰ روز قبل از آغاز ماه محرم و حتی بعد از عید غدیر دسته‌های عزاداری و شاه حسین گویان را برپا می‌کردند، اما امسال با همکاری تمام دستگاه‌ها به ویژه اداره کل تبلیغات اسلامی استان و شهرستان‌ها هیات‌ها شرایط را درک‌ کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم برای حفظ سلامتی خود و هم نوعانشان عشق و علاقه دیرینه و عمیقشان را حبس کنند، هر چند اصل عزاداری پا بر جا است، اما شکل برگزاری مراسم عزاداری متفاوت خواهد بود، مردم شور و اجتماع سال‌های گذشته را با وجود سخت بودن، کنار بگذارند.

حجت الاسلام شعبانی اظهار کرد: بعضی از افراد با چشم گریان از ما سوال می‌کنند که شب تاسوعا را چه کار کنند و این نشان از عشق و علاقه عمیق مردم است.

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیات‌های عزاداری تاکید و خاطرنشان کرد: تعهدنامه باید به امضای مسوول هیات رسیده و آدرس و محل برگزاری مراسم عزاداری مشخص ‌شود تا متولیان نظارت بر عزاداری های محرم از محل دقیق، مساحت محل، فاصله استاندارد برای عزاداری و تعداد عزاداران مطلع شوند.

آذربایجان شرقی بیش از چهار هزار هیات عزاداری دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا