ضرورت عملیاتی کردن فاینانس خط دو مترو تبریز

تبریز- شهردار تبریز بر ضرورت عملیاتی کردن فاینانس خط دو مترو تبریز تاکید کرد.

به گزارش ارک خبر،ایرج شهین باهر صبح امروز در آئین بهره برداری از چهار ایستگاه قطار شهری که با حضور رئیس جمهوری انجام شد؛ گفت: در صورت حمایت دولت تمام ایستگاه‌های خط یک متروی تبریز را می‌توانیم تا پایان کار فعالیت دولت فعلی به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد: شهرداری تبریز با همراهی مسئولان استانی توانسته است قدم‌های محکم در ارتقا خدمات عمومی بردارد. در سه سال گذشته چهل پارک محله‌ای در تبریز احداث شده است.

شهین باهر افزود: همچنین شهرداری تبریز کار احداث سه هزار واحد در قالب طرح کلید به کلید را برای ساماندهی حاشیه نشینان در دست اجرا دارد.

وی گفت: فرزندان تلاشگر تبریز توانسته‌اند با استعانت از حضرت ولیعصر (عج) در طول سه سال گذشته به اندازه ۱۰ سال، پروژه قطار شهری را توسعه دهند.

شهردار تبریز ادامه داد: با حمایت‌های رئیس جمهوری می‌توانیم تا پایان این دوره از دولت، تمام ایستگاه‌های خط یک مترو را تکمیل کنیم.

وی همچنین افزود: همچنین از رئیس جمهور تقاضا دارم به برکت افتتاح همزمان چهار ایستگاه و به جهت عقب ماندگی خط دو قطار شهری تبریز نسبت به سایر شهرهای کشور، دستور عملیاتی کردن موضوع فاینانس خط دو مترو تبریز را به بانک مرکزی صادر کند.

گفتنی است صبح امروز طی مراسمی با حضور ویدئو کنفرانسی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان چهار ایستگاه خط یک متروی تبریز با هزینه‌کرد حدود ۷۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

ایستگاه سردار ملی با ۱۰ هزار مترمربع زیربنا اجرا شده که برای تأمین هزینه‌های ساختمانی، تملک و خرید تجهیزات این ایستگاه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی هزینه شده است.

ایستگاه امام حسین (ع) با زیربنای ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع در ضلع شمال شرقی این میدان واقع شده که برای احداث و تجهیز آن یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی هزینه شده است.

ایستگاه شهید باکری نیز با زیربنای ۷ هزار مترمربع با صرف یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی آماده بهره برداری است.

ایستگاه نور به عنوان آخرین ایستگاه خط اول قطارشهری تبریز در غربی‌ترین نقطه شهر و در منطقه لاله احداث شده و به دپوی غربی این خط متصل است که برای بهره برداری از آن با زیربنای ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع ۸۲۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و یک میلیون و ۹۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی هزینه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا