نقد اخبار روز *م.گونش

 

*ایسنا – معاون پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر اسلامی تبریز : مرمت و باززنده سازی بافت‌های تاریخی و سنتی شهر باید منجر به اشتغال زایی و ایجاد کسب و کار پایدار شده و به توسعه پایدار منجر شود، وگرنه این اقدام، حرکت در جهت توسعه ناپایدار خواهد بود.

ارک – باید و نبایدها، بخش فرعی طرح ها محسوب می شوند. بنابراین مجریان احیا بافت های فرسوده، علاوه بر سرمایه گذاری در احیا  ابنیه تاریخی، همزمان  باید نسبت به احیا کاربری ذیربط نیز اقدام کنند.

 

*ایسنا- مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نسخه‌های نفیس خطی نگهداری شده در کتابخانه مرکزی تبریز به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی کشور، گنجینه‌ی میراث معنوی کشورمان است، افزود: حدود ۴۰۰۰ جلد کتاب فقط به صورت نسخه‌ی خطی در کتابخانه مرکزی تبریز نگهداری می‌شود.

ارک – ظاهرا کتابخانه های استان فاقد دفترچه و کتابچه معرفی کتابهای موجود می باشند. لذا پیشنهاد می شود در مورد تهیه کتابچه معرفی کتابخانه ها اقدام  مقتضی بعمل آید. اینگونه کتابچه ها با وجود  وقت و هزینه بر بودن، در معرفی آسان کتابخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

*ایسنا-مسعود پزشکیان  نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی : دولت برای پروژه راه آهن خاوران هزینه های زیادی صرف کرده و نباید به دلیل عدم تکمیل این پروژه در این دولت، با تکمیل در دولت بعدی بنام آن دولت زده شود.

ارک- دولت کنونی بهتر است  کارهای انجام شده خودرا به مردم معرفی کند تا، انجام ها به نام دولت آتی تمام نشود.

 

*روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از راه های مبارزه با فساد همان چهار لایحه ای بود که دو تای آن تصویب شد و در دو تای دیگر دستور رهبری راهگشاست. بهترین راه برای مبارزه با فساد تصویب لوایح معروف به FATF است. البته ممکن است بعضی ها خوششان نیاید.

ارک- در صورت امکان فساد های انجام شده بعلت تصویب نشدن لوایح فوق الذکر اعلام شود تا مخالفین لوایح بدانند و کارشکنی نکنند.

ولی واقعیت این است که بسیاری از فساد ها و آسیب ها ازجمله شکاف طبقاتی فاحش و روز افزون، بدلیل روش های غلط بودجه نویسی و توزیع ناعادلانه ثروت و درآمدهای نفتی بوجود آمد ه است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا