اهمیت محتوای رسانه ها* نوشته محمد اشراقی
اهمیت وظیفه و نقش رسانه ها در جامعه ایجاب می کند که رسانه ها در تامین و ارتقا محتوا بکوشند.
انتخاب نام رسانه به انواع مطبوعات و وسایل ارتباط جمعی بجاست. زیرا وسایل مذکور مثل سیم برق یا تلفن هستند که در صورت انتقال برق یا صدا وظیفه و رسالت خویش را انجام می دهند. درغیر اینصورت فلزات خالی تلقی می شوند. با این حساب، مطبوعات و وسایل ارتباط جمعی نیز بدون محتوا هم، در صورت بی محتوایی رسانه شناخته نمی شوند.
محتوای مطبوعات و سایر پدیده ها در شرایط خاص خلق می شوند. اگر شرایط تهیه محتوا برای تهیه کننده و رسانه مناسب باشد، محتوای دریافت شده قابل قبول و مناسب خواهد بود.
درصورتیکه شرایط تهیه و ارسال محتوا مناسب نباشد، محتوای دریافتی از طریق رسانه نیز مناسب نخواهد بود.
شرایط مناسب و متعارف تولید محتوای خوب امور فرهنگی، و فعالیت متعارف مطبوعات و سایر رسانه ها، وجود آزادی فکر و بیان و نبود
هزینه های غیر متعارف و مغایر قوانین به مخالفین می باشد.
باور این است که آزادی کم و هزینه زیاد مخالفت ها ،رابطه مثبتی بین کاهش محتوا دارد.