رسالت جشنواره حسنات بازتاب زیبایی ها و خوبی هاست

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

صدرعاملی:

رسالت جشنواره حسنات بازتاب زیبایی ها و خوبی هاست

دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات گفت: جشنواره حسنات رسالت اصلی خود را بازتاب خوبی ها و زیبایی ها در میان حجم انبوه نازیبایی ها معرفی کرده است.

به گزارش ارک خبر: رسول صدرعاملی یش از ظهر امروز در نشست خبری این جشنواره عنوان کرد: روزی که این مأموریت به من محول شد در حد خودم نمی‌دانستم آن هم برای جشنواره‌ای که پنج دوره موفق را پشت سر گذاشته است.

وی با اشاره به متفاوت بودن این دوره جشنواره حسنات افزود: در این دوره تلاش کردیم که نه تنها مسؤولان شهر بلکه کسانی که دغدغه‌ای در این زمینه دارد در این جشنواره حاضر شوند.

صدرعاملی سینما را آینه وضعیت کشور دانست و ادامه داد: زمانی که جامعه دچار مشکلات، بحران‌ها، تلخی و اندوه است این موضوع در فیلم‌ها مشخص است که نمی‌توان گفت اتفاق بدی است؛ همین امسال هم حدود 50 فیلم جشنواره فجر که نگاه کردم این تلخی در آن‌ها موج می‌زد.

وی اذعان داشت: در این میان، جشنواره حسنات آمده و می‌گوید با موضوع نیکوکاری فیلم بسازید و سینماگران را هدایت می‌کند به موضوعات خیرخواهانه؛ جشنواره حسنات مرکز شناسایی و استعدادیابی فیلم‌ساز است آن هم در لابه‌لای این همه تلخی و انبوه رنج‌هایی که خواسته و ناخواسته به مردم تحمیل شده است.

دبیر ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با بیان این که در این دوره شعار «هر شهروند یک فیلم‌ساز» را انتخاب کردیم گفت: وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم در دوره‌ای کشور ما معروف بود به شعر و شاعری، اما امروز سینما جای شعر را گرفته و با قاطعیت می‌گویم هیچ کشور در دنیا وجود ندارد که این میزان شوق به سینما در خانواده‌ها وجود داشته باشد.

این کارگردان سینما یادآور شد: یک هزار فیلم 1 تا 5 دقیقه در مدتی کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که نشان می‌دهد چه علاقه‌ای وجود دارد و می‌توان گفت در هر خانواده یک نفر هست که یا به بازیگری علاقه دارد یا به فیلم‌نامه و کارگردانی.

وی در خصوص اکران فیلم‌ها بیان داشت: امسال فیلم‌های برگزیده با رعایت حق سازنده در استان‌های دیگر اکران می‌شوند، همچنین بخش بین‌الملل را در حاشیه حسنات آغاز کردیم که با موضوع نیکوکاری و جهان به صورت غیررقابتی برگزار می‌شود.

صدر عاملی اظهار داشت: در بخش غیررقابتی «چشم‌انداز فیلم‌های کوتاه جهان» 16 فیلم از 16 کشور جهان روی پرده خواهد رفت؛ همچنین در بخش دیگر «سینمای ملل» در ششمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات با نام «چشم‌انداز فیلم‌های کوتاه آلمان»، 8 فیلم کوتاه از سینمای آلمان و 7 فیلم کوتاه از مدرسه رسانه‌ای هامبورگ برای علاقه‌مندان به نمایش درخواهد آمد.

دبیر ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در خصوص هیأت داوران جشنواره گفت: درک زیباشناختی داوران اهمیت زیادی دارد تا با حوصله تک تک فیلم‌ها را ببینند و این یکی از نقاط قوت این جشنواره است، کیانوش عیاری، ابراهیم حقیقی، خسرو دهقان، آیدا پناهنده، محمد کات، بهرام عظیمی و فریدون خسروی آثار را داوری می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا