کارشناس سبک زندگی:مسئولان،ارجح بودن کالای ایرانی را برای مردم تبیین کنند

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

احمد فضائلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی افزود: مسیر همدلی و همگامی مردم و مسئولان از گذرگاه حمایت یکپارچه و پشتیبانی های بی وقفه از تولید و اشتغال داخلی می گذرد و مردم و جامعه باید نسبت به جدیت این موضوع از نگاه مسئولان بیاموزند و گفتمان غالب را در رفتار و کردار آنان ببینند.
وی تاکید کرد: مردم باید ارجحیت کالای ایرانی بر کالای خارجی را کاملا درک کنند نه اینکه فکر کنند که خوب حالا بهتر است که کالای ایرانی بخرند بلکه باید حساسیت اشتغال زایی و گردش چرخ اقتصاد را در مصرف کالای ایرانی کاملا باور کنند.
فضائلی ادامه داد: زمانی گاندی در جریانات مبارزه جامعه هند با پوشیدن گونی اعلام کرد که از تولیدات کشورش حمایت می کند و بهترین پارچه های انگلیسی را نپذیرفت. این مسئله تغییر ذائقه نبود بلکه تغییر ایدئولوژیکی، رفتاری انقلابی و ارزشی بود که منجر به توانمندی کشور هند در صنعت پارچه و نساجی شد.
مدیر مطالعات راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با القای مسائل ارزشی در جامعه می توان جریان سازی اجتماعی و فرهنگی برای حمایت اقتصادی انجام داد و همانگونه که در دوران دفاع مقدس میدان جنگ داشتیم در حال حاضر دفاع جدی در حوزه زندگی و سبک زندگی داشته باشیم.
معاون پژوهش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره حمایت از تولید ملی، گفت: اگر جامعه به حدی از رشد و باور برسد که مانند جامعه انقلابی دوران دفاع مقدس ضرورت توجه به حمایت از تولیدات داخلی را احساس کند و در این حمایت استمرار و پایداری به وجود آید، شاهد تحولات اساسی در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.
این استاد سبک زندگی، با تاکید بر نقش مسئولان و مدیران ارشد، اظهار کرد: مجموعه پیشگامان مدیریتی و تخصصی کشور برای حمایت از تولید داخلی باید جدی باشند و مردم از عمل و رفتار آنان به ضرورت حمایت از تولیدات داخلی پی ببرند.
فضائلی تصریح کرد: درهای باز ورود انواع و اقسام کالاها به دلایل مختلف با اصل حمایت از کالای داخلی همخوانی ندارد و واقعیت امر این است که باید جلوی ورود کالا های غیر ضروری که نمونه های مشابه داخلی دارد، گرفته شود.
وی اضافه کرد: حمایت از تولید کفش و کالاهای چرمی در تبریز حرکت قشنگی است که در سطح کشور باید عملی شود.
معاون پژوهش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به گفتمان سازی رسانه ای در زمینه حمایت از تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: به میزانی که بتوانیم تاثیرات خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی را تبیین کنیم، می توانیم در حوزه مردمی تاثیرگذار باشیم بنابراین از ظرفیت های مختلف رسانه ای از جمله رسانه ملی، رسانه های نوشتاری و رسانه های مذهبی باید استفاده بهینه و مطلوب انجام گیرد به شرط آن که موضوع از سطح کلامی به سطح تبیینی برسد.
فضائلی اضافه کرد: حمایت از کار آفرینان، همگامی مردم و مسئولان و جلوگیری از ورود بی رویه و سیل آسای محصولات خارجی، می تواند در اشتغال زایی و ایجاد فرصت های شغلی و رونق اقتصادی تاثیر شایانی داشته باشد.
وی تاکید کرد: حمایت از تولیدات داخلی در عرصه های مختلف باید به عنوان برنامه ریزی بلند مدت در سبک زندگی اسلامی – ایرانی مورد توجه و اهتمام قرار گیرد و در این عرصه بهتر است موضوعات تفسیرگر فرهنگی در تولیدات داخلی از جمله نوشت افزار، اسباب بازی ها و وسایل کمک آموزشی به صورت ویژه حمایت و پشتیبانی شود هر چند که سایر حوزه ها نیز نباید ترک شود.
اجتمام(4)3229**1569
خبرنگار: حنانه شفیعی**انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا