رشد اقتصاد ملی در گرو توجه به روستا است

پایگاه خبری ارک خبر-مشهد:

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری:

رشد اقتصاد ملی در گرو توجه به روستا است

 معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: روستا خاستگاه اقتصاد مقاومتی است و رشد و نمو اقتصاد ملی جز با توجه به روستاها محقق نمی شود.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا سیدابوالفضل رضوی چهارشنبه شب در نشست هم اندیشی مسئولان کاشمر اظهار کرد: بی توجهی و غفلت از توسعه پایدار روستایی، باعث شده کشور در زمینه رشد اقتصادی به نرخ مناسبی نرسد.
وی با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید و توجه ویژه ای که به نقاط روستایی و محروم، اظهار کرد:
دولت یازدهم برای جلوگیری از رشد حاشیه نشینی، آباد کردن روستاها را در دستور کار خود قرار داده است.
وی به توفیقات دولت در کنترل تورم پرداخت و گفت: دولت در شرایطی که نرخ تورم 40 درصد بود روی کار آمد و امروز این نرخ را تک رقمی و نرخ رشد اقتصادی را به مثبت هفت درصد رسانده که بی انصافی است باز بگوییم دولت چه کرده است؟
رضوی به دستاوردهای برجام برای کشور اشاره کرد و جدا کردن متحدان علیه ایران از یکدیگر را بزرگترین دستاورد آن خواند و گفت: دولت تدبیر و امید با اقدامات خود به مردم امید و نشاط داده است.
وی با بیان اینکه در سال 1391 دولت گندم را از کشاورز هر کیلوگرم چهار هزار و 200 ریال می خرید که این رقم در سال 1395 به 12هزار و 700 ریال افزایش یافته است یعنی دولت هر کیلوگرم گندم را از کشاورز هشت هزار و 500 ریال گرانتر می خرد.
وی با اعلام اینکه در سال 1392 برای تامین نیاز غذایی مردم 6 میلیون تن گندم وارد کشور شده، افزود:
امسال 11 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده و از واردات بی نیاز شدیم و تمامی سیلوها پر از گندم است که این اقدامات در راستای توجه به فرمان رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به 2 اتفاق مهم که برای روستاییان در سالهای اخیر افتاده، گفت: دولت تدبیر و امید یک لایحه 150 میلیارد ریالی خاص روستاییان و عشایر ارائه داد و پارسال 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای تامین آب آشامیدنی نواحی روستایی با ضمانت خود دولت به میدان آورد.
رضوی افزود: امسال نیز دولت 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل سایر روستاها در بودجه گنجانده و در سال 96 نیز حدود 10 هزار میلیارد ریال برای رفع مشکل آب شرب روستاییان اختصاص می یابد.
وی با اشاره به وضعیت آبرسانی و گازرسانی به نقاط روستایی عنوان کرد: از ابتدای انقلاب تا سال 92 تنها 14 هزار و 262 روستا در کشور گازرسانی شده بود که این رقم در چند سال اخیر به 24 هزار روستا رسیده و در سال آینده گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار نیز انجام می شود.
شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در فاصله 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا