استمرار اجرای گسترده برنامه های فرهنگی مصرف بهینه آب

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان در سال95 در دستور کار قرار داد

استمرار اجرای گسترده برنامه های فرهنگی  مصرف بهینه آب

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان گفت : طی سال95 شرکت آبفا استان اصفهان با تدوین برنامه های جامع در صدد اجرای برنامه های تدوین شده برآمد به طوریکه در بخش ارتباط با رسانه در سال 95 با تولید 254 خبر و ارسال آن به 130 رسانه اعم از مکتوب، دیجیتالی، دیداری و شنیداری بیش از 2446خبر این شرکت در رسانه های جمعی ملی و استانی منعکس شد و توانست با تعامل اصحاب رسانه از ظرفیت این بخش جهت فرهنگ سازی مصرف بهینه آب استفاده کند . 675 ویژه نامه که 468 نسخه در سطح ملی ، 207 نسخه در سطح استانی به چاپ رسید و نیز تولید 21 مستند مرتبط با صنعت آبفا از دیگر اهم فعالیتهای بخش ارتباطات حوزه روابط عمومی آبفا بوده است .

بنی طبا افزود :  یکی از بخش های مهم روابط عمومی مطالعات اجتماعی (پژوهش و افکارسنجی) می باشد . بدین ترتیب عرصه روابط عمومی تعاملی تنها با مفهوم ارتباط مؤثر با مخاطبان معنی می یابد . روابط عمومی آبفا اصفهان درخصوص گسترش فضای ارتباطی با شهروندان مبحث مطالعات اجتماعی و افکارسنجی را حوزه بسیار مهمی درنظر گرفته است. انجام مطالعات پژوهشی و نظرسنجی های دوره ای به یک فرآیند مداوم تبدیل شده است . نظرسنجی های انجام شده  بر سه شاخه کارکنان، مشترکین و ذی نفعان شرکت متمرکز شده که به طور متناسب با استفاده از نیروهای فعال در مناطق و همچنین به کارگیری نرم افزارهای نظرسنجی تحت وب و اندروید، 5 مورد پیمایشهای منطقه ای ،5    موردطرح های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه مسائل اجتماعی صنعت و 6 مورد موضوعات نظرسنجی رضایت مشتریان و 5 مورد مقاله و ترجمه بهمراه نظرسنجی رضایت شغلی کارکنان از جمله نقاط قوت فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی روابط عمومی آبفا در سال 95 در بین شرکتهای آب و فاضلاب شهری کشور می باشد .

وی مدیریت در پیشبرد اهداف کلان شرکت را نقش غیرقابل جایگزینی دانست و خاطرنشان ساخت : بدون مدیریت کارآمد در عرصه روابط عمومی تمامی فعالیتها بی معنی می شود . برای اعمال مدیریت علمی و دانش محور در روابط عمومی آبفا استان اصفهان تخصصی کردن امور و واگذاری فعالیت های محوله با نظارت و رصد کامل انجام می گیرد . عملکرد مدیریت بر تمامی قسمت ها اثر می گذارد و لذا در وهله اول مدیریت باید بر نیروی انسانی متخصص و با تجربه متکی باشد با این تفاسیر در سالهای اخیر سعی جدی شده است تا از نیروهای متبحر و کارشناس در حوزه روابط عمومی بهره گرفته شود و روابط عمومی مدرن همراه با چالاکی و سرعت عمل محقق شود . تحقق این مهم با برنامه استراتژیک و راهبردی و استقرار مدیریت دانش محور و 2456 نفرساعت سرانه آموزش کارکنان روابط عمومی بهمراه تدوین برنامه عملکردی و درصد حصول اهداف صورت گرفت .

مشاور مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت : از جمله فعالیتهای ویژه روابط عمومی می توان به بخش انتشارات در سال 95 اشاره کرد که در عرصه اطلاع رسانی صنعت آب و فاضلاب کشور از نظر کمی و کیفی بی بدیل است و از عواملی است که موجب کسب رتبه نخست در سطح کشور می گردد .

تیراژ بیش از 10000 نشریه داخلی و 13 موضوع بروشورهای آموزشی و کاتالوگهای معرفی پروژه با تیراژ 14000 و 22 موضوع پوسترهای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب و 6مورد تهیه و چاپ بازیهای فکری پازل، لوح فشرده آموزشی و … بهمراه 8 عنوان کتاب مرتبط با مدیریت مصرف صحیح آب با جامعه هدف خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان و دیگر مصرف کنندگان آب با تیراژ 79000 جلد نقش مؤثر روابط عمومی آبفا استان اصفهان را در سطح کشور و استان بارز نموده و از ملاکهای انتخاب روابط عمومی برتر در کشور شده است .

بنی طبا با بیان اینکه  در حال حاضر با پیشرفت های تکنولوژی برخی از مخاطبین ترجیح می دهند از طریق فضای مجازی به نیازهای خود پاسخ دهند تصریح کرد : در سالهای اخیر توسعه تکنولوژی در روابط عمومی ها گسترش یافته در این زمینه روابط عمومی آبفا استان اصفهان دارای سایت خبری مستقل و فعال است که این سایت دارای نشریه الکترونیکی است و مجهز به سامانه الکترونیکی پاسخگویی به مردم، ارسال پیام به مخاطبین ، اطلاع رسانی استفاده از نرم افزار موبایل و نیز اخبار شرکت روزانه در این سایت منتقل می شود که این سایت درگاه بسیار معتبر برای اصحاب رسانه می باشد. همچنین بیش از 754000 پیامکهای ارسالی به 84358 دریافت کننده پیام و تولید نرم افزارهای آموزشی و اطلاع رسانی و تابلو اعلانات دیجیتال بهمراه 1200 مطلب یا خبر درج شده در سایر سایتهای خبری از جمله فعالیتهای چشمگیر روابط عمومی در حوزه روابط عمومی الکترونیک در سال 95 می باشد.همچنین استفاده از کانال خبری جاری حیات و ترنم حیات با درشبکه اجتماعی تلگرام بوده است

وی گفت : ایده پردازی راهبردی است که در تمامی شرکت های مترقی دنبال می شود . خلاقیت و نوآوری به تسهیل امور می انجامد. در حوزه روابط عمومی که بیشتر با تعاملات انسانی درگیر هستیم باید ایده ها و افکار جدید بر محور تسری اطلاع رسانی و مخاطب سنجی استوار باشد . لذا در سال 95روابط عمومی با توجه به شرایط ویژه استان با 9 مورد نوآوری و خلاقیت در زمینه فعالیتهای فرهنگ سازی، تبلیغات، مستندسازی و در شیوه های مدیریت به سمت و سوی مدیریت مصرف معطوف گردید . تأسیس خانه فرهنگ آب با واحدهای مختلف ، سرمایه گذاری در طرح های خلاقانه الکترونیکی اعم از تولید نرم افزارهای نظرسنجی، آرشیو و حتی ساخت استیکرهایی با مضامین و اشکال چهره های ثبت شده آبفا آبدونه و گلدونه و انتشار در فضای مجازی گوشه ای کوچک از این گونه اقدامات بدیع در صنعت آب و فاضلاب کشور می باشد.   در سال 1395 ، مجموعا 36 تابلو اعلانات دیجیتال نصب و راه اندازی گردیده است که از این تعداد4تابلو در ستاد مرکزی شرکت،1 تابلو در خانه فرهنگ آب و 31  تابلو در شهرستانهای استان اصفهان نصب و راه اندازی گردیده و از ساعت 7 الی 18 بطور پیوسته در حال پخش گزارش تصویری  اخبار و بریده جراید، پخش اذان ظهر هر منطقه در سطح استان به افق شرعی خود منطقه، ارسال پیامهای فوری به صورت مکتوب و صوتی، پخش فیلمهای پویانمایی مدیریت مصرف آب، نمایش سایت ها بصورت برخط (لینک به شبکه اینترنت)و …  مربوط به شرکت آبفا استان اصفهان می باشد.

 

 

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان مشارکت با 21 تشکل و سازمانهای مختلف از جمله کمیته فرهنگی شهروندی شهرداری ، خانه کاریکاتور و دفتر طنزپردازان کمیته آب اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن اصفهان ، انجمن صنفی روزنامه نگاران ، سازمان آموزش و پرورش ، بهزیستی ، شرکت های ذوب آهن و فولاد مبارکه، نیروگاه ، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، یونسکو، حوزه هنری استان اصفهان، مرکز صداوسیما از جمله فعالیتهای این واحد برشمرد و اعلام کرد : روابط عمومی آبفا استان اصفهان همکاری و تعامل دو جانبه با این سازمانها و تشکل ها داشته به طوریکه 17 تفاهم نامه همکاری با نهادهای مختلف منعقد گردید و 13 نمایشگاه مختلف برگزار نمود و در هفت نمایشگاه ملی و6 مورد نمایشگاه استانی نیز در سال 95 حضور داشته است .

مشاور مدیرعامل با اشاره به برنامه های آموزشی و برگزاری جشنواره های مختلف از سوی روابط عمومی آبفا استان اصفهان اظهار داشت : در سال 95 روابط عمومی آبفا استان اصفهان جشنواره نخستین واژه آب را در 10 شهرستان  برگزار نمود . همچنین به لحاظ اینکه بتوانیم اقشار مختلف جامعه را ترغیب به استفاده صحیح آب نمائیم . مجموعه42 قسمتی تلویزیونی قطره، مجموعه 140 قسمتی رادیویی جاری حیات، تولید 75 انیمیشن تبلیغاتی، پخش 63 آگهی و میان برنامه از صداوسیما، پخش 164 زیرنویس در سیما، تشکیل گروه حامیان آب، برپایی 1535 بیلبورد تبلیغاتی و تولید 9 تیزر مدیریت مصرف آب از جمله اقدامات آموزش همگانی و تبلیغات شرکت می باشد . در این راستا 48258نفرساعت جلسات آموزشی مدیریت مصرف و 3940 عدد بیلبوردهای تبلیغاتی به میزان 1498 مترمربع برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در سطح 93 شهر تحت پوشش شرکت برای مشترکین استان انجام گردیده است.و نیز 18000 برنامه پیرامون مصرف بهینه آب از تلویزیون شهری در نقاط مختلف شهر پخش شد

بنی طبا در پایان به فعالیتهای سامانه ارتباط مردمی 122 آبفا استان اشاره کرد و گفت : در سال 95،  320 هزار و 59 تماس ثبت گردیده و 6 هزار و 534 تماس پی گیری شد . این درحالیست که 93 شهر تحت پوشش شرکت آبفا استان اصفهان از خدمات سامانه 122  بهره مند شده اند و این 93 شهر به طور مستمر با سامانه 122 در ارتباط هستند و رخدادهای مختلف را به سامانه 122 می رسانند . همچنین این سامانه مجهز به نرم افزار آوایا می باشد  و در حال حاضر تماسهای مشترکین در سطح استان متمرکز شده تا اینکه وسیع ترین سامانه ارتباط مردمی 122 شرکتهای آب و فاضلاب شهری کشور از جهت وسعت و پراکندگی به صورت متمرکز انجام شود ضمن اینکه این درگاه ارتباطی در آینده نزدیک ارائه کننده تمامی خدمات در حوزه مشترکین ، انتقادات و پیشنهادات، مهندسی و توسعه و سایر خدمات جاری شرکت می گردد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا