چهار برابر شدن بودجه ستاد تبریز ۲۰۱۸ در انتظار تصویب مجلس

ارک خبر- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ردیف بودجه در نظر گرفته شده برای ستاد تبریز ۲۰۱۸ پایتخت جهان اسلام، بسیار کم است و درخواست ۴ برابر شدن آن در انتظار تصویب است.
به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه گفتگوی فرهنگی با موضوع تبریز پایتخت فرهنگی جهان اسلام ۲۰۱۸ با حضور رقیه شجاع فعال در پژوهشکده گردشگری در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و نماینده گردشگری در ستاد برگزاری ۲۰۱۸ تبریز و تماس تلفنی با محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

در آغاز این برنامه شجاع با بیان اینکه مسیر گردشگردی در ایران یک میانبر توسعه ای محسوب می شود، گفت: این صنعت می تواند جایگزین مناسبی برای اقتصاد نفتی ما باشد. از این رو برای هرچه بهتر بودن برنامه تبریز ۲۰۱۸ تمام دستگاه ها و ارگان ها در تلاش هستند.

وی افزود: کارهای پژوهشی بسیار زیادی برای این حوزه صورت گرفته است و جلسات مدونی به صورت استانی و ملی شکل گرفته است. همچنین در خصوص گردشگری سلامت و روستایی تحقیقات بسیار زیادی صورت گرفته است.

این پژوهشگر گردشگری به جاذبه های فرهنگی و تاریخی غنی تبریز اشاره کرد و گفت: تمام این ظرفیت ها معیاری برای انتخاب تبریز بوده است.

در ادامه سعیدی در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: این رویداد، یک فرصت برای کل کشور است که در آن تبریز به عنوان یک ویترین برای جذب گردشگر مطرح می شود. در واقع ما باید از این رویداد حداکثر بهره برداری را برای معرفی دیگر شهرها به کار بگیریم.

وی به فعالیت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این خصوص اشاره کرد و گفت: اعضا به تبریز سفر کردند تا کمیسیون از نزدیک در جریان عملکرد ستاد تبریز ۲۰۱۸ قرار بگیرد. در همین راستا تصمیماتی گرفته شد.

عضو کمیسیون فرهنگی در خصوص اعتبار و بودجه تخصیص یافته به این رویداد، گفت: در لایحه بودجه در حدود ۱۰میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شده بود که با توجه به گستردگی برنامه ها بسیار اندک بود. بنابراین با همکاری سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد افزایش منابع مالی مطرح شد.

سعیدی در پایان گفت: در حال حاضر بودجه ۴۰ میلیاردی برای این رویداد به تصویب رسیده است و امید است کمیسیون تلفیق نیز موافقت لازم را به دست آورد. افزایش اعتبار صرف برخی از پروژه های نیمه کاره می شود که باید تا پیش از برگزاری مراسم به پایان برسد. همچنین برخی از آمادگی ها مانند تبلیغات و آموزش نیازمند بودجه و منابع مالی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا