خانه نیکدل تخلیه می‌شود

ارک خبر- نماینده تام‌الاختیار استاندار آذربایجان شرقی و مشاور شهردار تبریز در ستاد تبریز ۲۰۱۸، از تخلیه خانه تاریخی نیکدل در هفته آینده خبرداد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، میرعلی اصغر الموسوی با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای دستور استاندار آذربایجان‌شرقی مبنی بر تخلیه خانه های تاریخی و تغییر کاربری آن ها از اداری به فرهنگی و گردشگری خانه نیکدل تخلیه می‌شود و به زودی به کاربری فرهنگی و گردشگری تغییر شکل می‌دهد.

وی ادامه داد: رایزنی‌هایی با شهردار تبریز انجام شده است تا سایر خانه‌های تاریخی تبریز که مالکیت آن‌ها با شهرداری تبریز است به مرور تخلیه شوند و به سمت کاربری فرهنگی و گردشگری هدایت شوند.

الموسوی با اشاره به نحوه کاربرد خانه تاریخی نیکدل و سایر خانه های تاریخی یادآور شد: این خانه های تاریخی با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری تبریز کاربری فرهنگی و گردشگری پیدا می کنند و سعی خواهیم کرد که با فضاسازی مناسب این خانه ها بخشی از تاریخ و تبریز را زنده کرده و در قالب تصویر و فضای مناسب به گردشگران معرفی کنیم.

وی اهمیت خانه های تاریخی در انتقال فرهنگ و تاریخ به نسل های جدید و گردشگران بی بدیل خواند و اظهارکرد: ما با کدام کتاب تاریخی و کدام مقاله می توانیم تاریخ تبریز را به گردشگران انتقال دهیم با کدام جمله و کلام می توانیم ستارخان و باقرخان و علی مسیو و ثقه الاسلام را به نسل جوان معرفی کنیم؟ در حالی که با یک فضاسازی ساده در خانه‌های تاریخی می‌توانیم شخصیت های تاریخی و فرهنگی را به خوبی معرفی کنیم.

نماینده تام الاختیار استاندار آذربایجان شرقی و مشاور شهردار تبریز در ستاد تبریز همچنین گفت: من از سایر نهادهای دولتی که از خانه‌های تاریخی استفاده اداری می‌کنند، تقاضا می‌کنم این خانه‌ها را به شهروندان و گردشگران واگذار کنند؛ چرا که استفاده اداری از آن‌ها ظلم و جفا به تاریخ و همه مردم کشور است.

وی با اشاره به خانه ستارخان یادآور شد: توافق هایی با اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری تبریز انجام شده تا خانه ستارخان نیز به زودی تخلیه شود و در اختیار شهرداری تبریز قرار داده شود تا با انجام تعمیرات لازم به کاربری مناسب تغییر داده شود.

الموسوی در پایان با اشاره به این‌که در حال حاضر ۱۷ خانه تاریخی با کاربری اداری وجود دارد، یادآورشد: تعدادی از این خانه‌ها در اختیار شهرداری تبریز است که با موافقت و دستور شهردار تبریز هفته آینده خانه نیکدل به عنوان اولین خانه تخلیه می‌شود و امید است سایر خانه‌ها از جمله خانه امیرکبیر نیز با تدبیر شهردار تبریز تخلیه شده و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی همچنین گفت: با تخلیه خانه نیکدل ستاد استانی تبریز ۲۰۱۸ به ساختمان مرکزی شهرداری تبریز واقع در چهارراه ابوریحان منتقل می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا