دانش آموز مشهدی مدال طلای فیزیکدانان جوان ایران را کسب کرد

پایگاه خبری ارک خبر-مشهد:

دانش آموز مشهدی مدال طلای فیزیکدانان جوان ایران را کسب کرد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یک دانش آموز مشهدی مدال طلای مسابقات فیزیکدانان جوان ایران را کسب کرد و موفق به ورود به تیم مقدماتی تورنمنت بین المللی فیزیکدانان جوان(IYPT) شد.

ارک خبربه نقل ازایرنا:رضا صابری تولایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ‘هستی هنری’ دانش آموز ناحیه چهار مشهد است که موفق به کسب این مقام شده است.
وی ادامه داد: IYPT یا International Young Physicists’ Tournament یک مسابقه بین المللی فیزیک بین دانش آموزان مقطع متوسطه در سطح جهان است که نخستین بار در سطحی کوچکتر سال ۱۹۸۸ از روسیه آغاز شد و امروزه به یک رقابت بزرگ علمی در سطح جهان گسترش یافته است.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مسابقات فیزیکدانان جوان ایران با نام PYPT در بین دانش آموزان مقطع دبیرستان برگزار می شود. تیم ایران از سال ۲۰۰۷ در هر دو مسابقات مذکور شرکت نموده و در مسابقات IYPT سالهای ۲۰۱۰ در اتریش و ۲۰۱۱ در ایران موفق به کسب مدالهای نقره شد.
وی افزود: دانش آموز مشهدی ‘هستی هنری’ پیش از این در جشنواره جوان خوارزمی نیز در سطح کشوری رتبه برتر کسب کرده بود. وی هم اکنون دانش آموز پایه یازدهم رشته ریاضی و فیزیک دبیرستان ثامن نورناحیه چهار آموزش و پرورش مشهد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا