اجرای طرح ضیافت تا امنیت در یک هزار مسجد اصفهان/ هر فرمانده یک مربی آموزش همگانی است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

اجرای طرح ضیافت تا امنیت در یک هزار مسجد اصفهان/ هر فرمانده یک مربی آموزش همگانی است

فرمانده انتظامی استان گفت: به ابتکار این فرماندهی از ابتدای ماه مبارک رمضان طرح “ضیافت تا امنیت” با هدف آموزش همگانی پلیس به مردم در یک هزار مسجد استان به اجرا گذاشته شد.

سردار “مهدی معصوم بیگی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خداست و در این ماه مردم خداجو و روزه‌دار برای حضور در مسجد که به‌نوعی خانه خدا است اهتمام دارند و همین موضوع فرصت بسیار مغتنمی را فراهم می‌کند تا کارشناسان آموزش همگانی پلیس با حضور در مساجد، تهدیدات و آسیب‌های پیش روی مردم را برای آنان تشریح و تبیین کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در همین راستا طرحی برای نخستین بار در کشور به ابتکار فرماندهی انتظامی استان اصفهان با عنوان”ضیافت تا امنیت” از ابتدای ماه مبارک رمضان در سطح مساجد شاخص استان کلید خورده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان این ماه طرح مذکور در یک هزار مسجد اجرا شود.

وی اضافه کرد: در این طرح ۴۰۰ مربی آموزش همگانی پلیس در هرروز از ماه مبارک رمضان در بین نمازهای ظهر و عصر برای مردم نمازگزار و روزه‌دار پیرامون آسیب‌ها و جرایم در فضای واقعی و مجازی سخنرانی کرده و به پرسش‌های شهروندان نیز پاسخ می‌دهند.

سردار معصوم بیگی هدف از اجرای این طرح را ارتقای آگاهی‌های اجتماعی از آسیب‌ها و جرایم عنوان کرد و اظهار داشت: رویکرد نیروی انتظامی برای ارتقای امنیت جامعه، پیشگیری اجتماعی از جرایم است و معتقد هستیم به هر میزان که آگاهی مردم ارتقاء یابد به همان میزان نیز شاهد کاهش جرایم خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان،با اشاره به شناسایی ۱۲ آسیب اجتماعی توسط کارشناسان مربوطه گفت: مربیان آموزش همگانی که خود در دوره‌های مختلف آموزش‌ دیده‌اند در خصوص معضلاتی همچون اعتیاد به مواد مخدر، سرقت، بد پوششی، کلاهبرداری، دوستی های نامتعارف، فرار از منزل، قاچاق کالا، آسیب‌های فضای مجازی و…. به‌صورت تخصصی برای مردم سخنرانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه شعار فرماندهی انتظامی استان هر “فرمانده یک مربی آموزش همگانی” است، گفت: تمامی فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها و جانشینان آنان، معاونان، رؤسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، رؤسای پلیس‌های تخصصی و مدیران رده‌های انتظامی همگی بایستی بر اساس جدول زمان‌بندی تعیین‌ شده دریکی از محافل مردمی حاضر شده و برای مردم به سخنرانی بپردازند.#

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا