ماسک پارچه ای خانگی ۹۹.۹ درصد ذرات مسری را مسدود می کند

تحقیقی جدید نشان می دهد استفاده از ماسک های خانگی پارچه ای مانع انتشار ۹۹.۹ درصد قطرات مسری فرد در هوا می شود.

به نقل از دیلی میل، به نظر می رسد استفاده از ماسک توسط مبتلایان به کووید ۱۹ تا حد زیادی احتمالا ابتلای افراد سالم به این بیماری را کاهش می دهد.

تحقیقی جدید نشان می دهد ماسک های پارچه ای خانگی که از جنس کتان هستند، از انتشار ۹۹.۹ درصد از قطرات مسری (که هنگام صحبت یا سرفه کردن پراکنده می شود) جلوگیری می کنند. این در حالی است که ماسک های جراحی از انتشار ۱۰۰ درصد این قطرات در هوا اجتناب می کنند.

آزمایش ها نشان داد هنگامیکه در فاصله ۶ فوتی فردی بدون ماسک بایستیم، احتمال استنشاق قطرات مسری هزار بار بیشتر از زمانی است که در فاصله  ۱.۵ فوتی فردی با ماسک قرار داشته باشیم.

علاوه بر آن ماسک های پارچه ای خانگی (از جنس  کتان) انتشار تعداد قطرات مسری را تا هزار بار کمتر می کند.

محققان انستیتو روزلین در دانشگاه ادینبرا انگلیس این پژوهش را انجام داده اند. آنها معتقدند این یافته ها اهمیت استفاده از ماسک در محیط های عمومی را برای مبتلایان به کووید ۱۹ جهت بیمار  نکردن بقیه نشان می دهد.

این تحقیق در نشریه medRxiv.org منتشر شده و محققان طی آن دو ماسک جراحی و ماسک یک لایه پارچه ای را آزمایش کردند.  آنها دو شبیه سازی انجام دادند. طی آزمایش نخست یک مانکن قطرات فلورت را منتشر می کرد و در آزمایش دوم ۶ داوطلب انسانی در شرایط حرف زدن و سرفه کردن بررسی شدند.

دکمه بازگشت به بالا