هند و چین برای کاهش تنش مرزی توافق کردند

وزیر دفاع هند می‌گوید در دیداری که با همتای چینی داشته، برای کاهش تنش در خط مرزی «لاداخ» به توافق رسیده‌اند.

به گزارش ارک خبربه نقل از رویترز، وزارت دفاع هند می‌گوید در دیداری که امروز در مسکو میان «راجنا سینگ» وزیر دفاع هند و «وی فنگ هه» همتای چینی صورت گرفت؛ طرفین توافق کردند که هیچ اقدام دیگری که به پیچیده شدن اوضاع در منطقه مرزی «لاداخ» منجر شود؛ انجام ندهند.

در این میان، طرف چینی هم به رغم آنکه مسئولیت مشکلات مرزی اخیر را به هند نسبت داده، از لزوم تقویت صلح، ثبات و همکاری در راستای کاهش تنش استقبال کرده است.

چین همچنین از طرف مقابل خواست ضمن اعمال کنترل هرچه بیشتر بر عملکرد نیروهای مرزی خود، از انجام اقدامات تحریک‌آمیز و نشر عامدانه اطلاعات منفی اجتناب کند.

به گزارش مهر، دولت دهلی پیشتر گفته بود که نیروهای چینی برای برهم زدن وضعیت موجود در منطقه مورد مناقشه لاداخ، اقدامات نظامی تحریک آمیزی انجام داده‌اند.

به گفته هند، نظامیان چینی توافق مرزی که اخیراً در گفتگوهای صلح به آن دست یافته‌اند؛ نقض کرده و تحرکاتی را با هدف تغییر یک‌جانبه نقشه منطقه انجام داده‌اند.

وزرای دفاع هند و چین برای شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای، کشورهای مشترک‌المنافع (همسود) و سازمان پیمان امنیت جمعی، به مسکو سفر کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا