پیام حجت الاسلام والمسلمین بهرامی مدیر محترم حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

به گزارش ارک خبر:اکنون بار دیگر هنگامه آغاز سالی جدید برای گام نهادن در تحصیل علوم دین و فراگرفتن معارف اهل بیت(ع) فرا رسیده است و تقارن و نزدیکی این روز مهم با ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان و آغاز مأموریت حضرت زینب(س) پیام رسان قیام خونین کربلا به جهانیان در طول تاریخ بشریت، قطعا باید بیش از هر زمانی رسالت خطیر حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه خواهران را به ما یادآور شود.
قطعا خواهران حوزوی در عصر حاضر رسالتی سنگین‌ و مهم در عرصه تبلیغ و ترویج مکتب اهل بیت(ع) و دفاع از ساحت زن در آیینه اسلام و معرفی شخصیت و هویت زن مسلمان شیعه به جامعه و به جهانیان دارند و هرگز نباید از این وظیفه مهم غفلت بورزند.
حوزه علمیه خواهران یکی از مهمترین ارکان ساختار حوزوی در کشور بوده و بخش مهمی از وظایف عرصه تبلیغ و ترویج معارف مکتب تشیع و تعلیم علوم و معارف اسلامی برعهده خواهران حوزه علمیه بوده است و اکنون نیز با عنایت به قرار داشتن در ایام ماه محرم و مهیا بودن شرایط تبلیغ در عرصه های مختلف به ویژه فضای مجازی و رسانه‌ها، خواهران حوزه های علمیه باید بیش از پیش بتوانند از این ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را در راستای رسالت‌ خود ببرند.
اکنون با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور حفظ و صیانت از سلامت جامعه، تا بهتر شدن شرایط و با نظر کارشناسان امر که بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب تبعیت از آنها لازم است، کلاس‌های حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد و البته این به معنای دور ماندن و جدا ماندن طلاب و اساتید از فضای کلاس و درس و بحث نیست بلکه باید این فرصت را مغتنم شمرده و از آن به نحو احسن استفاده کرد.
اساتید معزز حوزه علمیه خواهران استان اصفهان لازم است با استفاده از سامانه برخط «madras.whc.ir» کلاس‌های خود را به صورت منظم و مشخص برگزار کنند و طلاب نیز قطعا در ساعات و زمان‌های مشخص در کلاس های غیرحضوری از طریق سامانه‌ای که پیش بینی شده است حاضر خواهند شد و باید بدانیم در سیره سلف صالح حوزه علمیه، درس و بحث هرگز تعطیلی نداشته است.
همچنین شرایط کنونی ایجاب می‌کند تا حال که طلاب حوزه علمیه خواهران استان اصفهان فرصت بیشتری در طول روز در اختیار دارند این فرصت را مغتنم شمرده و به بالا بردن توان علمی خود همت گمارده و از طریق سیر علمی و روش های مطالعه هدفمند و همچنین پرداختن به تحقیق و پژوهش و کاربردی کردن دروس، بتوانند توشه ای بر بار علمی خود در شرایط کنونی بیافزایند.
شاید شرایط پیش آمده آزمونی باشد برای همه ما که خود را مورد سنجش قرار دهیم و ببینیم علاقه و رغبت ما به تحصیل بیشتر علوم و معارف اهل بیت(ع) که نیاز بشر در عصر حاضر است و ترویج و نشر علومی که فراگرفته‌ایم که زکات علم ما است از طریق تحقیق و پژوهش، تا چه حد است و ان شاء الله همه ما از این آزمون سربلند و با دستی پر از توشه معرفت خارج شویم.
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان فرارسیدن سال تحصیلی جدید را تبریک و تهنیت گفته و از خداوند متعال و حضرت ولیعصر(عج) خواستار موفقیت و توفیق روزافزون شاگردان مکتب امام صادق(ع) و سربازان امام زمان(عج) است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا