افتتاح مرکز نیکوکاری «مداد رنگی» برای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند

مرکز نیکوکاری «مداد رنگی» که به صورت تخصصی در زمینه آموزشی و فرهنگی فعالیت خواهد کرد با حضور مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان و برای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند افتتاح شد.

به گزارش ارک خبر، مرکز نیکوکاری «مداد رنگی» با حضور کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان افتتاح شد.

این مرکز که سیصدمین مرکز نیکوکاری کمیته امداد استان اصفهان است با همت خیران فعال در زمینه های فرهنگی و آموزشی راه اندازی شده و به عنوان ستاد هم اندیشی و راهبری فرهنگی دیگر مراکز نیکوکاری فرهنگی، فعالیت خواهد کرد.

زارع در آئین افتتاح این مرکز ضمن تاکید بر اهمیت گسترش مراکز نیکوکاری برای این نهاد، یادآور شد: هدف از تاسیس و گسترش این مراکز واگذاری کار مردم به مردم است و تجربه ۴۰ سال گذشته نشان داده که اعتماد به مردم در زمینه واگذاری امور به آنها، راهگشا و مفید است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی ریشه در کمبودهای فرهنگی دارند، گفت: مرکز نیکوکاری مداد رنگی قوه عاقله مراکز نیکوکاری در زمینه فرهنگی خواهد بود و وظیفه آن شناسایی و پرورش ظرفیت های فرهنگی آنها و بکارگیریشان در مسیر خدمت به مددجویان و نیازمندان است.

زارع در ادامه با قدردانی از همکاری آموزش و پرورش استان در زمینه ترویج احسان و نیکوکاری در میان دانش آموزان، یادآور شد: تا کنون ۱۹ مرکز نیکوکاری در مناطق آموزشی سراسر استان راه اندازی شده و انشاالله با همکاری فرهنگیان عزیز در همه ۴۱ منطقه آموزشی استان دایر خواهد شد.

وی ادامه داد: دانش آموزان به علت حضور در دوران شکل گیری باورها، تصورات و شخصیت خود بیشترین از دیگران نیاز به قرار گرفتن در محیط مناسب فرهنگی و دریافت آموزش و محتوای مناسب در این زمینه را دارند و گسترش چنین مراکزی، نوید بخش ارائه خدمات گسترده به مددجویان در این زمینه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بیان اینکه ۱۸ هزار و۸۲۹ دانش آموز در جامعه تحت حمایت این نهاد مشغول تحصیل هستند، یادآور شد: امسال بیش از ۳۸ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال در قالب بسته های اموزشی و کمک هزینه تحصیلی در روزهای ابتدایی سال تحصیلی جدید به این عزیزان اهدا می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا