تبریز میزبان نشست اطلس شهرهای جهان اسلام در سال 2016 شد

به گزارش ایرنا روز پنجشنبه روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی که به منظور شرکت در اجلاس جهانی شهرداران جهان در وین پایتخت اتریش به سر می برد، با اعلام این خبر، اظهار کرد: اجلاس جهانی شهرداران جهان که در مقر سازمان ملل در وین آغاز به کار کرده است در نشست روز گذشته خود شهر تبریز را برای میزبانی نشست اطلس شهرهای جهان اسلام در سال 2016 میلادی برگزیده شد.

وی افزود: با برگزاری این نشست شهرهای منتخب جهان اسلام گرد هم می آیند تا در خصوص اعتلای هویت و تمدن اسلامی در نحوه اداره کرد کلان شهرها بحث و تبادل نظر کنند.

نجفی ادامه داد: این رویداد مهم و تاریخی دستاورد مهمی در حوزه مدیریت شهری است که میزبانی آن از میان ده ها کلان شهر صاحب نام جهان به تبریز اعطا شده است.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه تبریز لایق میزبانی این رویداد جهانی است، گفت: اجلاس تبریز قطعا مورد توجه رسانه های معتبر جهان خواهد بود و از این رو تمام همت خود را برای میزبانی شایسته این رخداد بین المللی به کار خواهیم بست.

نجفی همچنین با مثبت خواندن نتایج اجلاس وین، گفت: صیانت از شاخص های مختلف هویت اسلامی شهرها در حوزه های مختلف معماری، شهرسازی، عمران و مسائل فرهنگی و اجتماعی از جمله مباحث مطرح در اجلاس وین بود.

اجلاس جهانی شهرداران جهان که به همت مجمع شهرهای اسلامی (WAIC) و بنیاد بین المللی رهبران شهری (ICL) برگزار می شود، طرح ابتکاری شکوفایی شهری است که به عنوان ابزاری جدید در مدیریت شهری مطرح بوده و تصمیم گیرندگان شهری از آن برای تقویت، شکوفایی و یکپارچگی شهرها بهره می گیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا