جمعه‌ها بیشترین تصادفات رانندگی در آذربایجان‌شرقی روی می‌دهد

رییس پلیس راه های آذربایجان شرقی گفت: روزهای جمعه بیشترین فراوانی تصادفات رانندگی در جاده های این استان روی می‌دهد.

سرهنگ رضا کریمی نژاد روز دوشنبه در جلسه کاهش و پیشگیری از تصادفات در دادگستری استان، افزود: بر اساس آمارهای ثبت شده بین ساعات ۱۴ تا ۱۶ نیز بیشترین آمار تصادفات رانندگی در جاده و محورهای ارتباطی آذربایجان شرقی اتفاق می افتد که این امر نشان دهنده خستگی ناشی از رانندگی طولانی است.

وی جاده تبریز- جلفا، تبریز- اهر و اتوبان شهید کسایی تبریز را از جمله مسیرهای پرخطر از لحاظ وقوع تصادفات رانندگی منجر به جرح و مرگ اعلام کرد.

کریمی نژاد اظهار داشت: سرعت غیرمجاز، سبقت و عدم توجه به جلو و  رعایت نکردن فاصله طولی با خودروی جلویی علت اصلی تصادفات رانندگی در آذربایجان شرقی است که بر اساس آخرین آمارها این مورد بالغ بر ۷۰ درصد تصادفات رانندگی را شامل می شود.

وی ادامه داد: عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنّه، تجاوز و انحراف به چپ،عدم رعایت حق تقدم عبور، خستگی و خواب آلودگی و تغییر مسیر ناگهانی از جمله بیشترین تخلّفات رانندگی در جاده های استان است.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بر لزوم ارسال آنی پیامک تخلف به راننده متخلف در راستای پیشگیری از تخلّفات رانندگی تأکید و اضافه کرد: باید توجه داشت که در صورت ثبت تخلف رانندگی با تجهیزات الکترونیکی، پلیس باید بلافاصله راننده متخف را از جریمه اِعمال شده آگاه کند.

احمد موقری افزود: همه دستگاه های عضو و نهادهایی که به نوعی در وقوع تصادفات رانندگی در جاده و شهرها مقصر بوده و رفع نقاط حادثه خیز از وظایف آن هاست، باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به کاهش نقاط پرخطر و در نهایت رفع آن ها اقدام کنند.

وی بر آموزش رانندگان متخلف و گذراندن دوره سلامت با هدف عدم تکرار تخلف تأکید کرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا