کیفیت هوای تبریز سالم شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از بازگشت کیفیت هوای تبریز به شرایط قابل قبول و سالم خبر داد.

به گزارش ارک خبر،شهنام اشتری روز یکشنبه، شاخص کنونی کیفیت هوای تبریز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون را برابر با عدد ۹۲ و قابل قبول اعلام کرد و افزود: این در حالی است که روز گذشته کیفیت هوای این کلانشهر در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

وی اظهار کرد: شاخص کیفی هوای تبریز در متوسط ۲۴ ساعته گذشته از ساعت ۶ دیروز تا ۶ امروز / یکشنبه / بر اساس گاز SO۲ برابر با عدد ۱۲۰ و ناسالم برای گروه های حساس بوده که به تدریج از میزان آلایندگی کاسته می شود.

اشتری با بیان اینکه هم اکنون تعداد هشت ایستگاه پایش کیفیت هوا در تبریز وجود دارد، یادآور شد: تعداد پنج ایستگاه ذرات معلق و گاز موجود در هوا را پایش می کند و سه ایستگاه نیز تنها آلودگی گازی را مورد سنجش قرار می دهد.

در ۴۵ روز گذشته هوای کلانشهر تبریز به مدت ۱۶ روز در شرایط ناسالم قرار داشت که در روزهای یازده، ۱۲ و ۱۳ ماه گذشته مدارس این شهر و اسکو به علت شدت آلودگی به صورت غیرحضوری برگزار شد.

شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمام گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا