هنرمندان ایران در رومانی چه می‌کنند؟

با پایان یافتن اولین دور نمایش آثار هنرمندان ایران، نمایشگاه دوم پروژه‌ی «فضاهای زندگی» در رومانی افتتاح می‌شود.

محمود مکتبی – مسوول برگزاری این نمایشگاه – در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، اظهار کرد: دوشنبه‌ی هفته‌ی پیش، نمایشگاه «فضاهای زندگی» پس از سخنرانی دکتر «ریکا وارارلیای» در شهر سانتا جورجه رومانی افتتاح شد و به مدت یک‌ماه در مرکز هنر ترانسیلوانیا برپا خواهد بود. هشتم مردادماه نیز نمایشگاه دوم این پروژه در شهر اولازتلک رومانی از کارهای ورک‌شاپی افتتاح می‌شود.

این هنرمند درباره‌ی سخنرانی‌اش در مرکز هنر ترانسیلوانیا نیز گفت: پیش از افتتاح نمایشگاه، یک سخنرانی درباره‌ی هنر محیطی ایران داشتم که بازخوردهای خوبی بین هنرمندان و حاضران در جلسه داشت. هدف من و دوستان رومانیایی از برگزاری این سخنرانی، برقراری گفت‌وگو و نگاه تخصصی به این هنر بود. ارائه‌ی هدفمند آثار کمک زیادی به روند رو به جلوی این هنر در ایران خواهد داشت و هنرمندان سایر کشورها با جدیت بیشتری به این هنر توجه خواهند کرد.

مکتبی ادامه داد: ما از هفته‌ی پیش، به شهر «اولازتلک» و «قلعه دنیل» برگشتیم و به‌صورت رسمی ورک‌شاپ‌ها را با حضور هنرمندانی از رومانی و مجارستان آغاز کرده‌ایم. این برنامه در ادامه‌ی ورکشاپ‌های سالانه است که پیتر آلپار با عنوان «ناپ» (Nap) در کشور رومانی برگزار می‌کند و امسال با حضور هنرمندان ایرانی برگزار شد. هنرمندان خوبی از مجارستان و رومانی به جمع ما اضافه شدند و امکانات خوبی برای کار در اختیار هنرمندان قرار گرفت.

در این نمایشگاه، آثاری از 28 هنرمند ایرانی از جمله احمد نادعلیان، نوشین نفیسی، کوروش گلناری، آنه محمد تاتاری، محمود مکتبی، شهرناز زرکش، مینوش زمردی‌نیا، پریسا رجبیان، عاطفه خاص، عاطفه آرانی، مجتبی رمزی، کریم الله‌خانی، مهدیه دهقانی، فرشته عالم‌شاه، حامد مشمولی، سیاوش امیری راد، شیرین محسنی‌نسب، آسیه محمدیان، فرشته زمانی، فرزانه نجفی، گروه پنج باز، گروه هنر زمین، گروه لو آرت، حمید خندان، حمید نورآبادی، مهتاب قائمی منش و تارا گودرزی به‌نمایش گذاشته شده است. همچنین ریحانه امید قائمی – مستندساز ایرانی – فیلم مستندی از این برنامه خواهد ساخت.

آثار این نمایشگاه در دو مرحله توسط محمود مکتبی و دو داور مجارستانی به نام‌های پیتر آلپار و دکتر ریکا وارالیای، داوری و انتخاب شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا