افزایش حق ‌العمل فروش سوخت، تاثیری بر قیمت بنزین و گازوییل ندارد

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت برای سال ۱۳۹۹ حق‌العمل فروش هر لیتر بنزین را ۱۲۵۰ریال و همچنین گازوییل را ۷۰۰ ریال تعیین کرد و گفت: این افزایش قیمت بر درآمد جایگاه‌داران سوخت تاثیر خواهد داشت، اما به هیچ وجه منجر به افزایش قیمت بنزین و گازوییل نخواهد شد.

به گزارش ارک خبر، «علی ربیعی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره مصوبات هیات دولت گفت: مدت‌ها بود که جایگاه‌داران درخواست داشتند دریافتی آنها افزایش پیدا کند و از دستمزد خود ناراضی بودند؛ بیش از یکسال انجمن صنفی جایگاه‌داران این مطالبه را داشت.

سخنگوی دولت افزود: در جلسه امروز دولت تصویب شد که از ابتدای سال ۹۹ حق‌العمل فروش هر لیتر بنزین را ۱۲۵۰ ریال و همچنین نفت گاز را ۷۰۰ ریال تعیین کند این افزایش در درآمد جایگاه‌داران تاثیر خواهد داشت.

وی بیان کرد: نحوه تامین حق العمل سوخت در جایگاه‌ها از محل منابع دولتی است که به هیچ وجه تاثیری بر قیمت بنزین و گازوییل نخواهد داشت و افزایش قیمت به مصرف کننده سوخت تحمیل ‌نمی‌شود و از منابع دولتی و سازمان برنامه و هدفمندی تامین می‌شود.

انتقال بیش از ۴هزار هکتار اراضی شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان به وزارت جهاد کشاورزی

ربیعی افزود: در جلسه امروز دولت همچنین یک درخواست دیرین از عشایر کشور در استان اردبیل و منطقه دشت مغان بررسی و تصویب شد. این موضوع چند سال محل منازعه بود و آنها نگران بودند.

سخنگوی دولت اظهار داشت:  افرادی به صورت عرفی در زمین‌های منطقه دشت مغان کار می‌کردند و زمین‌های آن منطقه، مشمول خصوصی سازی شده بود و نگرانی‌هایی داشتند این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی و حقوقی دولت بررسی و نهایی شد.

ربیعی گفت: دولت تصمیم گرفت که ۴هزار و ۲۶۲ هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان را از املاک شرکت تفکیک کند و به وزارت جهاد کشاورزی منتقل می‌شود و از این طریق این اراضی به عشایر و بهره برداران عرفی منطقه با همکاری استانداری اردبیل واگذار می‌شود.

وی درباره گاز رایگان گفت: این بحث مطرح شده است اما هنوز به جمع‌بندی نرسیده ایم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا