انتخابات دور دوم مجلس مانوری برای اجرای انتخابات در شرایط کرونایی است

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به این که چشم انداز دقیق و روشنی درباره پایان شیوع کرونا وجود ندارد، گفت: به هر حال باید برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی را به عنوان نوعی مانور برای تجربه اجرای انتخابات در شرایط کرونایی در نظر گرفت.

به گزارش پیشتاز خبر به نقل از ایسنا،جمال عرف که به منظور شرکت در جلسه ستاد انتخابات البرز و بازدید از شماری شعبه های اخذ رأی در جریان برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی به استان البرز سفر کرده بود، با اشاره به این که در میان حوزه های ده گانه ای که انتخابات مرحله دوم در آن ها برگزار می شود، حوزه انتخابیه البرز (کرج، اشتهارد و فردیس)، بزرگ ترین حوزه است، اظهار کرد: تمامی اقدامات لازم در چارچوب قوانین انتخابات و منطبق بر دستورالعمل های بهداشتی برای حضور مردم در پای صندوق های رأی فراهم شده است و نظارت های جدی در این زمینه اجرا می شود.

عرف با اشاره به این که آینده و چشم انداز دقیق و روشنی درباره پایان شیوع کرونا وجود ندارد، تأکید کرد: به هر حال باید برگزاری این انتخابات را به عنوان نوعی مانور برای تجربه اجرای انتخابات در شرایط کرونایی در نظر گرفت. چهار انتخابات مختلف را در سال ۱۴۰۰ پیش رو داریم و لازم است آمادگی های لازم برای برگزاری انتخابات ها را در شرایط شیوع کرونا و با در نظر گرفتن دستورالعمل های بهداشتی داشته باشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به این که در شرایطی بسیار خاص به واسطه شیوع کرونا، تداوم فشارها و تحریم های ناجوانمردانه و غیر قانونی و نیز جنگ روانی گسترده ضد انقلاب و دشمنان علیه مردم شریف هستیم، اظهار داشت: تحمل چنین شرایط خاصی، همراهی و صبر و تحمل مردم را می طلبد که انصافاً با نهایت همدلی و نجابت، همراهی و تحمل می کنند و واقعا قدردان و شاکر این همراهی و تحمل مردم هستیم.

وی افزود: امیدواریم پس از این سختی و عسر، به تعبیر مقام معظم رهبری، دوره یسر فرا رسد و گشایش حاصل شود. دولت هم به واقع در حال مدیریت و اداره شرایطی بسیار استثنایی و خاص است که الزامات و مقتضیات خود را داراست و بدون همراهی و ایستادگی مردم، ممکن و شدنی نیست.

رییس ستاد انتخابات کشور در پایان، دو وظیفه اصلی مجریان انتخابات را تأمین سلامت و امنیت انتخابات دانست که با رعایت دقیق مؤلفه هایی هم چون قانونمداری و بیطرفی مجریان انتخابات حاصل می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا