انتظار ۲ ساله برای کارت هوشمند ملی/وعده‌های مسئولان تکرار شد

در حالی برخی افراد در کرمان برای دریافت کارت ملی از دو سال پیش ثبت نام کرده‌اند که این کارت‌ها هنوز به دست آنها نرسیده و وعده‌های مسئولان در این خصوص همچنان ادامه دارد.

به گزارش ارک خبر به نقل ازمهر،طولانی شدن روند صدور کارت هوشمند ملی یکی از مواردی است که همیشه محل گلایه مردم از مسئولان است به گونه‌ای که افرادی که دو تا سه سال پیش برای این منظور اقدام و ثبت نام کرده‌اند هنوز موفق به دریافت کارت خود نشده‌اند. این شرایط در صورتی رقم خورده که اعلام شده امور بانکی و اداری با ارائه کارت قدیمی ملی امکان پذیر نیست و افراد یا باید کارت هوشمند ملی داشته باشند یا شناسنامه و سریال کارت هوشمند ملی را به دستگاه‌های دولتی ارائه کنند. البته در هنگام ثبت نام به افراد رسیدی داده می‌شود که در آن این شماره سریال ذکر شده و تا زمان دریافت کارت می‌توانند از آن استفاده کنند.

امید می‌رود با تحویل کارت‌های خام به ثبت احوال صف طولانی چندین ساله افراد چشم به راه کارت‌هایشان سامان پیدا کرده و وعده‌های چندین ساله مسئولان در این خصوص بالاخره به ایستگاه تحقق برسددلیل این مشکل تحریم و توقف واردات بدنه کارت از خارج به داخل کشور بود؛ اما حالا کارت خام با تلاش یک شرکت دانش بنیان در کشور تولید می‌شود. اگر چه تولید بدنه کارت زمان زیادی برد اما اکنون این ظرفیت در کشور ایجاد شده است و امید می‌رود با تحویل کارت‌های خام به ثبت احوال صف طولانی چندین ساله افراد چشم به راه کارت‌هایشان سامان پیدا کرده و وعده‌های چندین ساله مسئولان در این خصوص بالاخره به ایستگاه تحقق برسد.

تحویل کارت هوشمند ملی افراد باقی مانده ظرف ۶ ماه آینده

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارت هوشمند ملی ۹۴ درصد در استان کرمان پوشش داده شده و متقاضیان ثبت نام کرده‌اند.

محمد قاسمی گفت: در یک مقطع زمانی در زمینه صدور کارت‌های هوشمند ملی با مشکلاتی روبرو شدیم که با توجه به بومی سازی این مشکلات رفع شده و در حال توزیع و چاپ این کارت‌ها هستیم.

قاسمی با بیان اینکه تولید کارت‌های هوشمند ملی توسط چاپخانه جمهوری اسلامی و وزارت اقتصاد و دارایی بومی سازی شده و کارت خام به سازمان ثبت احوال تحویل داده می‌شود، آمادگی داریم کارت مابقی افرادی که ثبت نام کرده‌اند را ظرف ۶ ماه آینده صادر کنیم البته این مساله بستگی به چگونگی تحویل کارت خام توسط وزارت اقتصاد و دارایی دارد.

۶ درصد کرمانی‌ها برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند

وی با اشاره به اینکه حدود ۶ درصد از مردم تاکنون در این زمینه اقدام نکرده‌اند، افزود: افراد می‌توانند برای صدور کارت هوشمند ملی به تمامی دفاتر پیشخوان دولت در سراسر استان مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان اظهار کرد: افرادی که برای این منظور دریافت کرده‌اند می‌توانند با ارائه شناسنامه و سریال کارت هوشمند ملی امور اداری را انجام دهند.

قاسمی گفت: برای بومی سازی کارت‌ها مدت زمانی صرف شد، این کار توسط شرکت دانش بنیان در کشور انجام شده و چاپخانه جمهوری اسلامی بحث تولید را انجام می‌دهد؛ سازمان ثبت احوال هم وظیفه شخصی سازی کارت‌ها را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: بدنه کار (کارت خام) با محدودیت مواجه است؛ ما آمادگی داریم که به محض رفع این محدودیت‌ها و تحویل کارت به ثبت احوال، کارت‌ها را در اسرع وقت شخصی سازی کرده و به افراد تحویل دهیم.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر کار طبق روال در حال انجام است، افزود: به علت بومی سازی زمان تحویل کارت هوشمند ملی به برخی افراد طولانی شد.

در حال حاضر کارت افرادی که در مرداد ۹۷ ثبت نام کرده‌اند در حال صدور است و در ماه آینده نیز کارت ثبت نام کنندگان در تاریخ شهریور ۹۷ تحویل داده می‌شودقاسمی گفت: در گذشته کارت خام از خارج به کشور وارد می‌شد اما اکنون این مشکل با بومی سازی و تولید در داخل کشور رفع شده است.

وی از پی گیری برای دریافت کارت خام به میزان مورد نیاز در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: کارت‌های هوشمند ملی به ترتیب اولویت ثبت نام چاپ می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: در حال حاضر کارت افرادی که در مرداد ۹۷ ثبت نام کرده‌اند در حال صدور است و در ماه آینده نیز کارت ثبت نام کنندگان در تاریخ شهریور ۹۷ تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: با زیاد شدن حجم ورودی کارت‌های خام هر چه سریع‌تر امور مربوط به شخصی سازی و تحویل کارت به افراد انجام می‌شود.

در حال حاضر ۹۴ درصد مردم استان کرمان (بالای ۱۵ سال) برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده‌اند و ۶ درصد مابقی هیچ اقدامی در این خصوص نکرده‌اند که می‌طلبد با توجه به اهمیت موضوع و همچنین رفع مشکلات هر چه سریع‌تر برای این منظور اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا