ذوب اهن اصفهان طلایه دار یک دگرگونی تاریخی در توسعه زیرساخت حمل و نقل ریلی کشور

به گزارش ارک خبر:ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین کارخانه تولید کننده فولاد و بزرگترین تولید کننده فولاد ساختمانی ایران و تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا در سال(( جهش تولید)) توانست با تولید (ریل ملی) طلایه دار یک دگرگونی تاریخی در توسعه زیرساخت حمل و نقل ریلی کشور باشد تا بار دیگر پولاد مردان خستگی ناپذیرش در میدان نبرد داغ صنعت ثابت کنند میتوان تهدید ها را با همت و همدلی تبدیل به فرصت کرد.
تولید ریل ملی ذوب آهن به عنوان یک برند و شاخص توسعه یافتگی حمل و نقل کشور با اتصال ریل شرق به مرکز بسیار حائز اهمیت است چرا که با ایجاد کمربند ایمنی در امر حمل و نقل و صادرات در شرق کشور می‌تواند در شرایط تحریم کنونی نقش استراتژیکی را در صنعت حمل و نقل کشور عهده دار شود.

با توجه به اینکه در شرایط تحریم ، توسعه حمل و نقل ریلی مستلزم تولید ریل داخلی است و همچنین محصول ریل ارزش افزوده بالایی داشته و امکان صادرات دارد ، لذا می طلبد کلیه مسئولین عالی رتبه کشور با توجه به راه اندازی قریب الوقوع (کوره بلند شماره ۱ )تمام توان خود را برای تامین مواد اولیه شرکت ذوب آهن به کار گرفته و با وارد شدن به میدان عمل در تحقق به شعار مقام معظم رهبری دین خود را در شرایط کنونی کشور نسبت به رزمندگان خط مقدم صنعت ادا و جان تازه ای را در کالبد خسته صنعت فولاد بدمند.

شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان یک مجتمع عظیم صنعتی که نقش بی بدیلی در حمایت و پشتیبانی رزمندگان اسلام در ۸ سال جنگ تحمیلی بر عهده داشت امروز با برخورداری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و حضور دلسوز مدیران با تجربه سکان تولید ریل ملی کشور را برعهده دارد .این شرکت می تواند تمام نیاز کشور به ریل را با تولید این محصول مطابق با استانداردهای جهانی و دارای گواهینامه استاندارد ملی ، تامین نماید و انقلابی را در توسعه زیرساختهای حمل و نقل کشور شهیدپرور مان کلید بزند .
قطعاً تولید ریل ،تولید یک کالای ساده نیست و به عنوان یک کالای خاص استراتژیک باید دستان تلاشگران و مدیران ذوب آهن را که مصمم و بی اعتنا به هر تهدید و تحریمی در جاده خودکفایی قدم می نهند و از نامهربانی ها تردیدی به دل راه نمی دهند را با به گرمی فشرد.

قطعاً ملت غیور کشورمان نیز انتظار دارند مسئولین به خصوص در وزارت صنعت معدن و تجارت ، صرفاً اقدامات خود را به دید و بازدید و آیین های بهره برداری ختم نکنند، چراکه برای تحقق بخشیدن به اهداف توسعه زیرساخت حمل و نقل ریلی کشور می بایست حمایت ها در عمل و قابل محسوس باشد .
توجه ویژه این عزیزان در وزارت صنعت معدن و تجارت برای کنترل قیمت سنگ آهن و جلو گیری از سوق دادن سنگ آهن به سمت کنستانتره و گندله برای شرکت ذوب آهن بزرگ که به دلیل روش تولید از یارانه انرژی برخوردار نیست و از طریق کوره بلند اقدام به تولید می کند میتواند کمک شایانی به رفع مشکلات موجود بر سر راه (تولید ریل ملی ) باشد.

با نگاهی گذرا به عظمت شرکت ذوب آهن اصفهان میتوان داستان صد ساله مردان پولادینی را شنید که برای زنده نگه داشتن تک تک ستون های آن از جان مایه گذاشتند، کافیست که برای یک لحظه هنگامی که قدم به سرزمینش میگذاری گوش جان به زمزمه هایش بسپاری ، آنگاه میتوانی بدون حضور هیچ بَلدی داستان هزار و یک شب این رزمندگان گمنام صنعت را بدون خستگی بشنوی و به ایرانی بودنت افتخار کنی.

لازم به ذکر است است محصولات این شرکت به ۲۳ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می شود و امیدواریم به زودی زود جدا از تحول در خطوط حمل و نقل ریلی کشور شاهد صادرات آن و تسخیر بازار جهانی با ریل ملی کشورمان باشیم و پرچم کشورمان را بر قله های موفقیت دنیا در برابر چشمه دشمنان به اهتزاز درآوریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا