۴.۸ میلیارد یورو پروژه شرکت‌های معدنی از محل سود عملکرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی از محل سود عملکرد پارسال ۴.۸ میلیارد یورو ، ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های توسعه‌ای تعریف کردند که این امر بی‌سابقه است.

به گزار ارک خبر، خداداد غریب‌پور شامگاه یکشنبه در نشست هم‌اندیشی ایمیدرو، شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی و رییس سازمان بورس به منظور حمایت از سهامداران و سرمایه‌گذاران بازار سرمایه افزود: امروز ۸۵ شرکت صنعتی و معدنی ۶۵ میلیارد دلار از مجموع ارزش بازار سرمایه را دارند.

وی اضافه کرد: همچنین در فرابورس نیز حدود ۴۸ میلیارد دلار بالغ بر یکهزار و یکصد هزار و میلیارد تومان را از آن خود کرده اند.

غریب‌پور تصریح کرد: سهم شرکت‌های ما در بورس ۱۴ درصد ، اما ۲۲ درصد از سهم سود بورس را به خود اختصاص داده‌اند.

رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: صنایع معدنی نسبت به وجود بازار امکان رشد دارند و تقسیم سود توسط شرکت با هدف توسعه فعالیت‌ها به اجرا درآمد.

وی پیرامون برگزار ی این نشست توضیح داد: تقویت بازار سرمایه و دفاع از سهامداران خرد علت اصلی برپایی این نشست است و انتظار بورس تهران این است که شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی در بورس حضور فعال داشته باشند تا از سهامداران خرد دفاع کنند.

غریب‌پور اضافه کرد: گسترش بازار سبب اطمینان خاطر سهامداران می‌شود و درواقع آنها با ریسک کمتری وارد بازار می‌شوند و این امر استقبال خوبی را بدنبال خواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا